От 4 февруари присъствено в училище ще се връщат до 40% от класовете
Министър Вълчев настоя за по-добър психоклимат за учителите
В национален мащаб езиковите паралелки са повече, отколкото взети заедно математическите, природните, хуманитарните, изкуствата и всички останали бе софтуерните науки, коментира заповедта си да се ограничат чуждоезиковите паралелки в област Пловдив министърът на образованието Красимир Вълчев на петъчния парламентарен контрол.
„36% от учениците са в езикови профили. Имаме още 11 останали профили. Едва 3% са в хуманитарни профили. Няма политика за намаляване на хуманитарни профили“, посочи Вълчев.
По думите му просветното ведомство търси едно сложно сечение между интересите на децата и колективния ни интерес.
„В интерес на децата е да им дадем повече възможности за развитие“, настоя Вълчев. Министърът обясни, че училищата имат възможност да избират три профила за обучение. Това позволявало на децата да се обучават в различни сфери, което пък им давало по-големи възможности за висше образование.
Относно работата на учителите Вълчев подчерта, професионалният стрес пречи на работата им. Това, което учителите посочвали най-често като проблеми били административната тежест, отношението от децата и родителите и др.
"Следим със загриженост всяко едно число свързано с епидемията и това ни дава аргументираното решение от 4 февруари да възстановим частично учебния процес в системата на средното образование от 5 до 12 клас с връщане в системата като присъствено обучение до 40% от класовете“, уточни по темата с присъственото обучение в системата на средното образование и здравният министър Костадин Ангелов. Той увери, че неговото ведомство заедно с Министерството на образованието ще съгласува обща програма и тя да носи най-малко рискове за преподавателите, учениците, както и за българските граждани.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/v-natsionalen-mashtab-ezikovite-paralelki-sa-poveche-ot-vsichki-drugi-vzeti-zaedno/
Коментари (0)
Добави коментар