Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Владимир Тодоров: „Зелени“ бавят със зъби и нокти магистралата през Кресна

Общество

Владимир Тодоров: „Зелени“ бавят със зъби и нокти магистралата през Кресна

Владимир Тодоров: Зелени бавят със зъби и нокти магистралата през Кресна - Tribune.bg
Снимка:

Изпускаме срокове за европейски пари, коментира още председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи

„Анализът показва, че магистралите са мястото, където стават най-малко катастрофи с най-малко загинали и жертви. Тоест колкото повече магистрали има в една държава, толкова по-малко загинали хора ще има. От 20 хил. км пътна мрежа в България разполагаме само с 850 км магистрали. Тоест под 1% от пътищата са магистрали.“ Това заяви пред „24 часа“ Владимир Тодоров, председател и основател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

Той е категоричен, че има пряка връзка между катастрофите, броя загинали и наличието на магистрали. „А когато магистралният път съвпада с транспортен коридор, какъвто е случаят с АМ „Струма“, е от изключителна важност за връзката между южните европейски пристанища със Северна Европа. Тази магистрала трябваше да бъде завършена през 2004 г. за олимпийските игри в Атина. Ние в момента имаме следната ситуация - от Кулата тя е стигнала почти до Сандански, а от другата страна е стигнала до Симитли - тоест от двете страни имаме магистрала, а в средата имаме участък от 15-18 км, които са недовършени“, казва Тодоров. Той допълва, че това недовършване е благодарение на „усилията“ на тези неправителствени зелени организации, които всячески се стремят да спрат изграждането на магистралата с много странни аргументи.

„Това е практика - те през годините настояваха да няма магистрала, а да има тунел. Там технологично не е възможно да има тунел, защото е земетръсна зона. Освен това е много скъпо, там не може да се копае, защото има радиоактивни материали в планината, които трябва да се изкопаят и някъде да се складират. И затова се прие компромисен вариант - в посока Гърция да се използва старият път, а на връщане от Гърция към София да мине по билото на планината. Там имаше защитени зони, съответно се преправи цялата документация и така пътят няма да минава през тези защитени зони“, казва Тодоров.

Въпреси това всичко се обжалва, всякакви процедури и съгласувания, постоянно се пускат сигнали до ЕК само и само да няма магистрала. В същото време местните хора подкрепят да има магистрала.

„Защото там, където има магистрала, животът се развива - има предприятия, свързаност, добър бизнес. Емблематичният пример е със Северна и Южна България - покрай АМ „Тракия“ се развиха индустриални зони и в Пловдив, Стара Загора, Ямбол. Чуждите инвеститори идват, когато има магистрала, за да могат да изнасят продукцията“, подчертава още той.

„Съответно в Северозападна България няма магистрали, икономиката буксува. Тези НПО със зъби и нокти обжалват с абсолютно измислени аргументи, за да бавят магистралата. В същото време обаче, тъй като този участък е много натоварен, той е станал гробище. Като пътувате, виждате и от двете страни паметници на загинали. Липсата на магистрала отнема човешки животи и забавя икономическото развитие. Ако след време влезем в Шенген, всеки ще иска да отиде на море в Гърция, защото няма да има граничен контрол. Обаче тези 15 км ще се минават за часове, защото тапите ще са страшни. Сами си пречим да имаме магистрали“, категоричен е Тодоров.

По думите му строителството трябва да стартира незабавно, защото имаме европейско финансиране и определени срокове, които трябва да се спазват. 

"Има една оценка за въздействие на околната среда (ОВОС), която изтича през май - тоест строителството трябва да почне преди това. Ако се прави нова ОВОС, те ще я обжалват по всички възможни начини, както са го правили досега. Тези организации злоупотребяват. Министерството на околната среда и водите даде много добри предписания и становища как да се процедира, ако има защитени видове животни. Взети са мерки за защита на тези видове. Но човешкият живот трябва да бъде приоритет", казва още Тодоров.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети зелени, жалби
Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети