Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Все повече хора считат, че новините са депресиращи, отблъскващи или скучни

Общество

Все повече хора считат, че новините са депресиращи, отблъскващи или скучни

Все повече хора считат, че новините са депресиращи, отблъскващи или скучни - Tribune.bg
Снимка:

Все повече хора обръщат гръб на новините, намирайки ги депресиращи, отблъскващи или скучни, показва глобално проучване на Института "Ройтерс" към Оксфордския университет.

Почти четирима на всеки десет души или 39% по света казват, че понякога или често активно избягват новините, в сравнение с 29% през 2017 година, според доклада на института. Войните в Украйна и Близкия изток са допринесли за желанието на хората да изключат новините, смятат авторите на доклада.

В доклада се отбелязва, че избягването на новини сега е на рекордно високи нива. Общо 94 943 пълнолетни в 47 страни са били анкетирани през януари и февруари за тазгодишния доклад за цифровите новини. Това се случва в момент, когато милиарди хора по света гласуват в общи или местни избори.

Докладът установява, че изборите са увеличили интереса към новините в няколко страни, включително САЩ.

Въпреки това обаче, общата тенденция да се избягват новините върви твърдо надолу. Във Великобритания интересът към новините е намалял почти наполовина от 2015 година насам.

Водещият автор на доклада Ник Нюман заяви за Би Би Си, че някои хора се чувстват все по-претоварени и объркани от количеството новини, докато други се чувстват уморени от политиката.

Жените и по-младите хора са по-склонни да се чувстват уморени от поднасяното количество новини, според доклада. Междувременно доверието в новините, за онези които ги слушат и гледат, остава стабилно на 40%, но все още е с 4% по-ниско като цяло, отколкото беше в разгара на пандемията от коронавирус, сочи проучването, цитирано от БНР.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети новини, Политика
Топ новини
Хаос и безстопанственост: Тотото харчи 20 млн. лв. за реклама напълно безотчетно

Хаос и безстопанственост: Тотото харчи 20 млн. лв. за реклама напълно безотчетно

Екс Ел Медия отказва да каже как разходва 7 млн. лв., защото информацията е „чувствителна“ и може да увреди интересите ѝ. БНТ, БТВ и Нова ТВ без мотиви отказват да кажат до каква аудитория и с какъв ефект е достигнала рекламата на тотото за общо 13 млн. без ДДС

виж още

Хороскоп

Анкети

Как трябва да се разиграе политическата ситуация след поредните предсрочни избори?
Покажи резултати Скрий резултати