Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. На Трибуната – столичният зам.-кмет по транспорта: Вече няма автобуси на по 20-30 години

Общество

На Трибуната – столичният зам.-кмет по транспорта: Вече няма автобуси на по 20-30 години

На Трибуната – столичният зам.-кмет по транспорта: Вече няма автобуси на по 20-30 години - Tribune.bg
Снимка:

90% от автопаркът на градския транспорт е под 6-годишен, съобщи Дончо Барбалов

Г-н Барбалов, какви по-важни ремонти текат в столицата към момента?

Големите ремонти са – участъкът на булевард „България“, където в момента изцяло се ремонтира южното платно. Вече се поставя специална мрежа, която да заздрави основата на пътя, а по улица „Каменоделска“ се извършва подмяна на релсов път, пътно платно, тротоари и осветление. По „Искърско шосе“ започна ремонтът на пътя, изграждане на тротоари и велоалея.

Ремонтът по булевард „Линкълн“ напредва. Това са някои от най-основните места, които в момента се работят, но се работи и на много други места. Знаете, пътната мрежа е няколко хиляди километра, има нужда от непрекъсната поддръжка, ремонти, рехабилитация. Тази година сме предвидили доста средства. Създали сме организация. Непрекъснато се срещаме с фирмите, за да ги стимулираме да работят по-добре. Когато е необходимо, се налагат санкции. Така че, на този етап нещата вървят задоволително.

В срок ли се движат ремонтните дейности, имате ли забавяне някъде?

Няма съществени забавяния. Естествено сроковете при пътен ремонт не са съвсем точни от гледна точка на това, че зависи от атмосферните условия, някои непредвидени обстоятелства. Например на булевард „България“ сега има един изоставен колектор от Софийска вода, който колегите трябва да затворят. Това също ще отнеме известно време, но се надяваме да не се наруши общият график на ремонта!

Докъде стигна обновяването на градския транспорт в София?

Тази година бяха доставени нови автобуси на природен газ - Евро 6. Те са вече в експлоатация. С тази подмяна на последните вече по-стари автобуси, 90% от градския транспорт е под 6 години. Наистина много голяма промяна в сравнение с това, което имахме преди години, когато имаше 20-30 и повече годишни превозни средства.

Естествено очакваме доставка на нови трамваи тази година. В момента общината подготвя апликационна форма за доставка на електрически превозни средства по оперативна програма „Околна среда“. Това е много голям проект за над 200 милиона лева, в който има трамваи, тролеи, електрически автобуси, автобуси за довеждащ транспорт. Така че, има много неща. Надявам се в следващите месеци и години да продължим работата по подмяна на превозните средства в града.

По какъв начин общината стимулира жителите и гостите на града да използват градски транспорт?

Това е комбинация от много мерки. Няма едно общо решение. Едното е създаване на предимства на градския транспорт. Затова бус лентите са много важни, а при светофарите в скоро време ще въведем система, която ще подобри пропускателността на градския транспорт, така че по-бързо да преминават превозните средства на градския транспорт. Изграждането на метрото е друга много важна мярка. Все повече от превозните средства са нови и климатизирани. Това са все мерки за стимулиране на хората да ползват градския транспорт.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (2)

Общински лъжци А автобус 88 е над 40 години? Всички мафиоти лъжат, без да им мигне окото.
09.07.2019 08:14 / Отговор
Дани Битолска А какво да кажа за линия 260. Истинско безобразие е голям квартал като Горна баня да има единствена транспортна връзка с града и това да са старите автобуси, които през лятото са като сауна, а зимата са със студени. Линията се обслужва от фирма Еридан Транс, с която Общината има договор. Това не са автобуси на 6 години.
11.07.2019 21:20 / Отговор

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети