Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Започва ремонт на 7 коловоза на Централна жп гара

Общество

Започва ремонт на 7 коловоза на Централна жп гара

Започва ремонт на 7 коловоза на Централна жп гара - Tribune.bg
Снимка:

Проектът ще приключи до година и половина

От тази вечер започва ремонт на първите 7 от общо 14 коловоза на Централна железопътна гара в София. Строителството ще бъде изпълнено на пет етапа и ще приключи до година и половина, заяви на пресконференция генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски. Ремонтните дейности са част от изпълнението на проекта за ремонт и строителство на трасето София-Волуяк.

„Проектът обхваща три гари, подновяване на инфраструктурата на Централна гара, трите пътя до бъдещата гара „Обеля“ и гара Волуяк“, обясни той и поясни, че целият проект ще се реализира в следващите 3 години и 6 месеца.

Инж. Папукчийски уточни, че новата гара Обеля ще прави връзка с метрото и там ще бъде изграден и буферен паркинг.

Министър Росен Желязков коментира, че за година и два месеца ще бъдат създадени необходимите условия по нормалното движение на пътниците през Централна гара.

„Пътниците е необходимо да предвиждат допълнително време, за да може да се придвижат до влаковете. Ще бъде намалено и времето за композиране и престой“, обяви той.

Председателят на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Григор Григоров обясни, че ежедневно оперира 190 влака, от които 85 пристигащи, 85 заминаващи и 20 служебни.

„Това е 30% от общия брой влакове, които дружеството оперира. Всички бързи влакове няма да претърпят изменения в своето разписание. Единствено до 20 пътнически влака могат да закъсняват с 10 мин. или по-ранно тръгване или по-късно. Всичко това ще бъде достатъчно добре оповестено“, обясни Григоров и добави, че челните коловози също ще бъдат затворени, така че пътниците ще трябва да използват задните коловози.

Той призова хората да купуват билетите си онлайн, като се запазват съществуващите възможности за закупуването им и от каса, като предстои да бъдат пуснати и апаратите за продажба на билети.

Генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски коментира назрялото недоволство на жители от Владая, които в неделя излязоха на протест, обявявайки се срещу преминаването на товарни влакове през населени места и обяви, че за там се разработва проект.

„Този проект лежи на коридор номер 8 като неговото развитие е изключително важно за нас. Влаковият трафик както и сега не минава в участъка между Владая и гара София, той се отклонява още от гара Перник през разменна и влиза през гара Волуяк“, увери Папукчийски.

Той обяви, че ще възложат проучване за изграждане на интермодален терминал на територията на София, като той ще бъде ситуиран около Волуяк или Божурище.

Рехабилитацията на тази линия ще бъде единствено и само за пътническо движение в участъка от Владая до Ц. гара София“, подчерта той. Министър Росен Желязков каза, че с тази информация целят да разсеят всички притеснения на хората от Г. Баня, Овча купел, че ще има преминаване на товарни композиции през тези части на столицата.

На въпрос на БГНЕС как гледат на идеята да бъдат пуснати двуетажни влакове между Перник и София, Григоров от БДЖ заяви, че те осигуряват по 25 влака на ден във всяко направление. Според него, преминаването към двуетажни влакове ще създаде затруднения, тъй като в момента не разполагат с възможности за тяхната поддръжка и инвестицията в такива за 3-4 влака е нерентабилна.

Вече е започнал и демонтажът на елементи от пероните на гара „Подуяне“ и инфраструктурата и там ще бъде ремонтирана и обновена до юни 2022 г., след като сградата ѝ беше реновирана.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети ремонт
Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

Правилно ли е решението за отпускане на великденски добавки за най-бедните пенсионери?
Покажи резултати Скрий резултати