Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Защо потребители не успяват да защитят правата си при премахване на съдържание или ограничен достъп в социалните мрежи

Общество

Защо потребители не успяват да защитят правата си при премахване на съдържание или ограничен достъп в социалните мрежи

Защо потребители не успяват да защитят правата си при премахване на съдържание или ограничен достъп в социалните мрежи - Tribune.bg
Снимка:

Потребители на социалните мрежи често споделят, че им е трудно да се справят в ситуации като откраднат профил, ограничен достъп до акаунта им, разпространяване на кадри с насилие и др. Обикновено са препращани от онлайн платформата към общи текстове, които никак не им помагат или остават в очакване безкрайно дълго време, в което нищо не се случва. Понякога пък предприетите от платформата мерки са спорни, но те няма към кого да се обърнат.

Това разказа в ефира на телевизия Euronews Bulgaria Габриела Руменова – основател на некомерсиалния проект „Ние, потребителите“. Според нея, предстоящото до края на годината създаване на орган за алтернативно решаване на спорове между европейските потребители и онлайн платформи в изпълнение на Законодателния акт за цифровите услуги на Европейския съюз ще помогне на потребителите в подобни случаи. Нещо повече – ще засили чувството за отговорност на всяка от страните.

„Възможността за съдействие от новия извънсъдебен орган на Европейския съюз при решаване на спорове между потребители и социални мрежи относно законността на дадено съдържание ще бъде още един тест за това как се разбира духът на потребителското право – добросъвестност и изравняване на силите на всеки от участниците. Това е така, защото при правомерно и добросъвестно подаден сигнал и произнасяне в полза на сезиращия, всички такси и разумни разходи по производството ще бъдат за онлайн платформата“, коментира експертът.

Руменова обясни, че в ролята на арбитър този орган ще способства за решаването на спорове относно всякакъв вид „незаконно съдържание“, в това число и при продажбата на стоки и услуги. „Незаконното съдържание може да е такова само по себе си. Например, когато е дискриминационно, терористично или си служи с „език на омразата“. Но и когато е свързано с незаконни действия – продажбата на стоки в нарушение на потребителското законодателство, авторското право, защитата на данните и др.“, посочи тя.

В студиото на „Добро утро, Европа“ Габриела Руменова поясни, че се предвиждат два етапа за доброволно решаване на спорове относно законността на дадено съдържание и последвали действия от страна на онлайн платформа – премахване на въпросното съдържание, ограничаване на достъпа до услугата на разпространителя му и др. 

На първо време, чрез т. нар. вътрешна система за решаване на жалби –до шест месеца след като платформата е предприела едни или други действия заради определено от нея като незаконно съдържание, засегнатата страна има възможност да ги оспори пред самата платформа. „Ако не бъде постигнато споразумение, тогава потребителите ще могат да отнесат спора към алтернативния извънсъдебен орган. Подателят на жалбата ще дължи символична такса от 5 евро и тя ще му бъде възстановявана при спечелване на спора, докато за платформата всяко участие в такова помирително производство ще струва по 100 евро.“, добави тя.

Максималният срок за произнасяне на извънсъдебния орган по даден спор е 90 календарни дни, като при по-сложни казуси се допуска удължаване с още 90 дни.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.