„Спаси София“: Косото паркиране не затруднява шофьорите в Русе или Сливен
„Косото паркиране не затруднява шофьорите в Русе или Сливен, където подобни места са въведени от години. Сигурни сме, че няма да затрудни и софиянци, паркиращи на бул. Витоша“.
Това обясниха от „Спаси София“ в профила си във Фейсбук.
„Подчертаваме, че това е единственият законен вид маркиране на косо паркиране, както е отбелязано в Приложение №14 от „Наредба за сигнализация на пътищата с пътна маркировка“ на МРРБ. Такова паркиране е по-безопасно, защото осигурява видимост при влизане и излизане. Проектът е изготвен от проектанти и е минал съгласуване с всички институции, включително пътна полиция. Фактът, че от ГЕРБ са учудени, че наредбите се спазват, не е изненада за нас. Фактът, че не знаят, че точно тези промени са направени по времето на Лиляна Павлова като министър на регионалното развитие също не е изненада за нас“, пишат от партията на Борис Бонев.
„Истината е, че проектът е максимално балансиран, за да удовлетвори нуждите на всички участници в движението по комфортен и безопасен начин. Затова и местата за паркиране по бул. Витоша са увеличени - за да се запази баланс в зоната и заради исканията на живущите“, завършват те.
За невежите, те показват необходимата маневра. „Би следвало всеки, който е взел книжка легално да може да я направи без проблем. Обръщаме внимание, че дълго време на част от бул. Витоша точно при пилоните имаше успоредно паркиране и само една лента за движение - странно е, че за там никой не коментираше кой, кога и как задръства движението, когато паркира назад“, пишат още „Спаси София“.
„За да паркираш правилно на такова място, трябва да навлезеш в активната лента“, отговоря под публикацията им Венко Цветанов.
„Верно ли сравнихте движението в София, с това в Русе и Сливен, ще видите като се лепат един зад друг, какво удобство ще се създаде“, пита Богдан Кирилов.
„Сравняваме факта, че явно шофьорите в Сливен и Русе умеят да паркират назад, както изисква националната Наредба“, отговарят от „Спаси София“.
„Да сравниш улици в Русе и Сливен с натоварен софийски централен булевард не е признак на особен мисловен ресурс… Иначе и за София би бил работещ вариант, ама за междублокови улички в Дружба, Люлин и тн…“, смята Виктор Миленков.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtini/-spasi-sofiya-kosoto-parkirane/