Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общини
  3. "Спаси София" предлага да се слеят транспортни дружества и да се съкратят стотици хора

Общини

"Спаси София" предлага да се слеят транспортни дружества и да се съкратят стотици хора

Спаси София предлага да се слеят транспортни дружества и да се съкратят стотици хора - Tribune.bg
Снимка:

Фундаментално преструктуриране на Център за градска мобилност, Столичен електротранспорт и Столичен автотранспорт предлагат от Спаси София. Става дума за сливане на трите дружества, за да се оптимизират процесите и да спре изтичането на милиони заради неефективна работа. От Спаси София стъпват на опита в други европейски столици и предлагат анализ и цялостен одит като първа стъпка.

“Всички проблеми, които наблюдаваме в момента - нередовен транспорт, мръсни превозни средства, липса на контрол - се дължат на абсолютната отсъствие на единна транспортна политика и съгласуваност между трите дружества” - заяви Борис Бонев, председател на Спаси София, и допълни: “Разпокъсаният модел на управление в транспорта носи сериозни проблеми на цялата система.”

“Начинът, по който се управлява градският транспорт, води до ненужно високи разходи и раздут щат, а процесите са абсолютно неефективни и непрозрачни. Тезата ни се потвърждава и от вече публикувани доклади от Сметната палата относно дейността на ЦГМ, където бяха установени редица нередности: липса на стратегическо планиране, несъответствия в отчетността, неефективна система за приходите от платеното паркиране, ограничен контрол по обществените поръчки и поредица от съмнителни практики в управлението.” - категорична е Емилия Ангелова, член на комисията по финанси към градския парламент. По думите и е нужна фундаментална структурна реформа - сливане на дружествата и елиминиране на дублиращите се позиции. Така ще бъдат спестени между 30 и 45 млн. годишно и това е и начинът качеството на градския транспорт да бъде сериозно повишено.

“През последните години разходите за поддържане на обществения транспорт нарастват значително, без от това да следва повишаване на качеството и достъпността на услугата, нито по-ефективното управление на системата. Анализите на различни организации, в това число и граждански, както и вътрешни и външни одити, посочват поредица от управленски и структурни слабости”, изтъкват още от Спаси София.

“В момента наблюдаваме следното - 160 диспечери общо отговарят за редовността на транспорта, който в същото време е и един от най-нередовните в европейска столица - справка линия 111.” добавя общинския съветник адв. Христо Копаранов, член на правна комисия. Според него реформата трябва да се случи след одит и анализ. “Днес внасяме доклад в общинския съвет, който поставя основите на бъдещото сливане на транспортните предприятия - това ще е дълъг процес, ще отнеме години, но днес правим първата крачка.”

“Отново показваме, че реформите не са просто приказки, а изискват подготовка в продължения на месеци.” подчерта Бонев. “Заедно с реформата на паркирането и повишаването на таксата за строеж, които ще донесат десетки милиони в общинската хазна, трябва да приложим механизми, които да гарантират, че хората наистина ще живеят по-добре отпреди”. Съветниците призоваха колегите си в общинския съвет към диалог и казаха, че са отворени за предложения, за да се достигне консенсус.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети транспорт, пари
Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.