Борис Бонев за ремонта на „Патриарха“: Политическо лицемерие, група хора от миналото искат да си отмъстят
Велосипедното трасе по „Патриарха“ е заложено в много стратегически документи, обясни на нарочен брифинг общинарят Борис Бонев от ПП-ДБ-СС. Той свика медиите, след като общински съветници от ГЕРБ, БСП, ИТН, Синя София и независими се обявиха за незабавното спиране на ремонта по бул. „Патриарх Евтимий“ и „Фритьоф Нансен“.
Бонев подчерта, че не се работило лесно с толкова много политически сили, които се опитват да саботират.
„Чухме, не му е времето за бус ленти, ама не му беше и времето, когато 20 години ГЕРБ управляваха и не изпълниха нито един от поетите ангажименти. Ние не сме избрани, за да мрънкаме, а за да изпълняваме стратегиите, които експертите много ясно са посочили“, каза той и посочи, че темите за велоалеята и бус лентата по „Патриарх Евтимий“ е трябвало да са изпълнени преди повече от 10 г.
Той видя политическа кампания за националния вот:
„За мен е сериозен проблем, че за пореден път се демонстрира изключително политическо лицемерие. Хора, които доскоро подкрепяха тези проекти, и затова има записи, сега са против нас. Тези хора дори се хвалиха с част от промените в столицата, днес застават срещу нас. Същите онези хора, които в предизборната си кампания обещаваха да изградят нови бус ленти. Онези, които казваха приоритет е на пешеходеца, след това на градския транспорт и велосипедистите и накрая на автомобилите, както е в повечето модерни европейски градове“, каза още Бонев.
Бонев припомни, че преди няколко седмици 5200 велосипедисти са внесли подписка и са му се помолили за осигуряването на свързани и безопасни велоалеи.
„Тези 5200 човека нямат значение. Това, че малките деца не могат да минават по велоалеи, защото липсват, това, че родителите ги е страх да ги пускат, пак ли няма значение. Единственото, което има значение е, че една група хора от миналото, искат да си отмъстят на софияници. Колеги с опит не познават закона за самоуправлението, смесват функции. Лъжа е, че сме казали, че има заповед само за СМР-та. Към онзи момент нямаше друго. Не е вярно, че велоалета и бус лентата ги няма в документите“, добави Бонев и цитира велосипеден план от 2012 г.
Заместник-кметът по транспорт Илиян Павлов коментира, че има две заповеди – едната е за СМР, другата е от петък за новата организация на движение.
„Велосипедното трасе е заложено в много стратегически документи“, отбеляза той.
Павлов обясни, че като заместник-кмет по транспорта трябва да се погрижи за абсолютно всички участници на движението.
„С 20% ще се подобри скоростта на градския транспорт“, увери той по отношение на бус лентата и добави, че създавайки алтернатива хората да ходят в центъра без автомобилите си, това помага на живущите там. Три пъти не успяха да реализират в предишните си мандата този проект“, каза още Павлов, като уточни, че когато вече от ПП-ДБ-СС го правят „виждате каква съпротива е“.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtini/boris-bonev-za-remonta-na-patr/