Как да няма проблем с паркирането? Продават повече абонаменти за „синя зона“ отколкото са местата
Все по-тежък става проблемът с паркирането в големите градове, показват данните на дружествата, които се занимават с тази дейност. В част от синята зона на София вече продадените абонаменти на живущи или фирми са повече от наличните места. Във Варна недостигът е от над 5000 места. В Пловдив и Бургас обмислят сериозни промени в начина, по който ще бъде разрешено паркирането, съобщи БНТ.
Най-засегнати от недостига на паркоместа са хората, които живеят в платените зони в големите градове. В България има регистрирани над 3 милиона леки автомобила. Над 1 милион от тях са на територията на София. Най-тежка остава ситуацията с паркирането в синя зона.
„В някои от подзоните наистина броят на паркоместата е по-малък от броя на живущите, отколкото броя на живущите които използват тази услуга, но все пак някои от тях отиват на работа с автомобилите си, така че колкото и да е трудно намират място“, казват от Центъра за градска мобилност.
От Центъра за градска мобилност обмислят да увеличат времето на зоните, защото най-много оплаквания от липса на места се получават за часовете след 8 вечерта.
„През последните три месеца много засилихме контрола в събота и неделя, спрямо автомобилите паркирани в нарушение на закона за движение по пътищата“, уточняват от ЦГМ.
От първи март са увеличени инспекторите, които извършват този контрол. Продължават и сериозните злоупотреби с инвалидните места, които имат право да се ползват от коли, които превозват хора със специални карти: „Голяма част на ползвателите на тези карти ги предоставят на трети лица на свои роднини и познати и така нататък“.
Най-много пари в момента Центърът за градска мобилност печели от т.нар. служебни абонаменти - над 7,8 млн. лева. За сравнение от синя и зелена зона са влезли над 3,8 млн. лева, а от абонаменти на живущи - 1,64 млн. лева. В момента в София на един административен адрес може да има до 5 паркоместа. „Имаме и служебни абонаменти, които отказваме, тъй като все пак трябва да се съобразим с близостта на някои други служебни абонаменти. С броя на живущите в района“, допълват ЦГМ.
От „Общински паркинги“ и синя зона във Варна съобщават, че за последните 12 месеца са издали над 15 хиляди разрешения за платено паркиране на живущи и над 400 на фирми. В същото време броя на местата е 10 000. Не по-различна е ситуацията в Пловдив.
„Има такива сигнали, че наистина синята зона е доста натоварена, особено в централна градска част. В такъв случай ако къщата е в обхвата на две улици или на тази улица няма синя зона, правим и компромисни варианти“, посочи Нъшан Деркалестаниян, изп. директор на ОП „Паркиране и репатриране Пловдив“.
В Пловдив вместо определени зони има определени улици за паркиране.
„Моята визия е да последваме примера на Столична община относно обхвата - да не бъде по улици, а на зони“, каза Деркалестаниян.
Сред градовете със сериозни проблеми при паркирането е и Бургас. Там обмислят нова за страната идея - въвеждане на червена зона с по-скъп абонамент в самия център на града. Все още обаче мненията са противоположни и зоната не е въведена.
Освен удължаване на часовете за платено паркиране, в големите градове се обмисля и въвеждане на такси за преминаване през центъра с цел да се ограничи навлизането на повече коли.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtini/kak-da-nyama-problem-s-parkira/