Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общини
  3. Как да няма проблем с паркирането? Продават повече абонаменти за „синя зона“ отколкото са местата

Общини

Как да няма проблем с паркирането? Продават повече абонаменти за „синя зона“ отколкото са местата

Как да няма проблем с паркирането? Продават повече абонаменти за синя зона отколкото са местата - Tribune.bg
Снимка:

Все по-тежък става проблемът с паркирането в големите градове, показват данните на дружествата, които се занимават с тази дейност. В част от синята зона на София вече продадените абонаменти на живущи или фирми са повече от наличните места. Във Варна недостигът е от над 5000 места. В Пловдив и Бургас обмислят сериозни промени в начина, по който ще бъде разрешено паркирането, съобщи БНТ.

Най-засегнати от недостига на паркоместа са хората, които живеят в платените зони в големите градове. В България има регистрирани над 3 милиона леки автомобила. Над 1 милион от тях са на територията на София. Най-тежка остава ситуацията с паркирането в синя зона.

„В някои от подзоните наистина броят на паркоместата е по-малък от броя на живущите, отколкото броя на живущите които използват тази услуга, но все пак някои от тях отиват на работа с автомобилите си, така че колкото и да е трудно намират място“, казват от Центъра за градска мобилност.

От Центъра за градска мобилност обмислят да увеличат времето на зоните, защото най-много оплаквания от липса на места се получават за часовете след 8 вечерта.

„През последните три месеца много засилихме контрола в събота и неделя, спрямо автомобилите паркирани в нарушение на закона за движение по пътищата“, уточняват от ЦГМ.

От първи март са увеличени инспекторите, които извършват този контрол. Продължават и сериозните злоупотреби с инвалидните места, които имат право да се ползват от коли, които превозват хора със специални карти: „Голяма част на ползвателите на тези карти ги предоставят на трети лица на свои роднини и познати и така нататък“.

Най-много пари в момента Центърът за градска мобилност печели от т.нар. служебни абонаменти - над 7,8 млн. лева. За сравнение от синя и зелена зона са влезли над 3,8 млн. лева, а от абонаменти на живущи - 1,64 млн. лева. В момента в София на един административен адрес може да има до 5 паркоместа. „Имаме и служебни абонаменти, които отказваме, тъй като все пак трябва да се съобразим с близостта на някои други служебни абонаменти. С броя на живущите в района“, допълват ЦГМ.

От „Общински паркинги“ и синя зона във Варна съобщават, че за последните 12 месеца са издали над 15 хиляди разрешения за платено паркиране на живущи и над 400 на фирми. В същото време броя на местата е 10 000. Не по-различна е ситуацията в Пловдив.

„Има такива сигнали, че наистина синята зона е доста натоварена, особено в централна градска част. В такъв случай ако къщата е в обхвата на две улици или на тази улица няма синя зона, правим и компромисни варианти“, посочи Нъшан Деркалестаниян, изп. директор на ОП „Паркиране и репатриране Пловдив“.

В Пловдив вместо определени зони има определени улици за паркиране.

„Моята визия е да последваме примера на Столична община относно обхвата - да не бъде по улици, а на зони“, каза Деркалестаниян.

Сред градовете със сериозни проблеми при паркирането е и Бургас. Там обмислят нова за страната идея - въвеждане на червена зона с по-скъп абонамент в самия център на града. Все още обаче мненията са противоположни и зоната не е въведена.

Освен удължаване на часовете за платено паркиране, в големите градове се обмисля и въвеждане на такси за преминаване през центъра с цел да се ограничи навлизането на повече коли.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети синя зона
Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.