КНСБ показаха защо никой не иска да работи в Столичния транспорт
„Част от работата ми е да намирам пари за заплати там, където няма. Днес посетихме „Столичен Електротранспорт“ АД (депото в „Банишора“) и „Столичен Автотранспорт“ АД на Красно Село. Разбира се, наясно бях с финансовите отчети на дружествата и знаех, че нещата не са добре. Но честно да ви кажа, бях потресен не толкова от финансите, а от условията на труд“.
Това съобщи в профила си във Фейсбук д-р Любослав Костов, главен икономист на КНСБ и директор на ИССИО.
Той подчертава, че много от новите кадри напускат още в изпитателния срок, техниката е стара, а условията на труд са ужасяващи – част от водачите работят в трамваи без климатици, при високи летни температури.
„Често разстоянието от една до друга спирка в София трябва да бъде вземано за 1 минута, което създава предпоставки за инциденти и излишен стрес за водачите, като така те стават опасни и за пътниците, и за гражданите. Защото ако не спазят разписанието, следват глоби и намалена надница“, обяснява още той.
„Да не говорим за извънредния труд. Например, през май месец е имало десетки хора, които са почивали не повече от 4 - 5 дена за целия месец (31 дни). На годишна база се правят по 600 ч. извънреден труд (средно по 50 ч. на месец), при позволени в закона не повече от 150 ч. за цялата година. Хората полагат четири пъти повече извънреден труд от позволения по закон, за да си докарат някакви нормални за София доходи. И разбира се, при тези условия, няма как да има нови кадри. А оттам идва и допълнителната натовареност. Защото графиците трябва да се спазват“, допълва Костов.
КНСБ обещават да се заемат с казуса.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtini/knsb-pokazaha-zashto-nikoy-ne-/