Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общини
  3. Контрера, ВМРО: След първия отчет – София е спряла и започва да изостава фатално финансово

Общини

Контрера, ВМРО: След първия отчет – София е спряла и започва да изостава фатално финансово

Контрера, ВМРО: След първия отчет – София е спряла и започва да изостава фатално финансово - Tribune.bg
Снимка:

Финансовият зам.-кмет трябва незабавно да си подаде оставката!

Докато Терзиев Ви будалка с глупости, София в края на годината ще светне на червено!

Това предупреждение отправя в страницата си във Фейсбук зам.-председателят на ВМРО и общински съветник от ВМРО в СОС Карлос Контрера.

За това говорят числата, публикувани на 2 август от екипа на столичния кмет. Качен е отчетът за изпълнението на бюджета за първото полугодие и за изпълнението на капиталовата (инвестиционната) програма. Място за оптимизъм няма, а числата показват ясно, че София е спряла. Скоро ще започне и да изостава качествено. Заслугата на първо място е на „управлението“ на Терзиев и ППДБСС, на второ - на всички останали политически групи и съветници, които подкрепиха бюджет-пожелание, нескопосан бюджет, дело на абсолютни политически и финансови дилетанти, гневи се общинарят.

Той дава и конкретни примери:

В приходната част:

Изпълнението към 31.06.2024 г. на имуществени и други данъци е 62,1%. Активната данъчна кампания свърши, т.е. към 31.12.2024 г. можем да очакваме около 85-90% изпълнение при оптимистичен сценарий. Данъкът върху недвижимите имоти при план от 135 млн. лв. е на 99 млн. лв. изпълнение. Данъкът върху възмездно придобиване на имущество при разчет 248 млн. лв. е на изпълнение 130 млн. лв. Възможно е само от тези два данъка да се формира неизпълнение в приходната част между 30-40 млн. лв. Факт е, че сме на полугодието, но се вижда вече тенденцията за неизпълнение на прогнозните данъчни приходи. Очевидно ще се разчита на силно последно тримесечие... евентуално.

При неданъчните приходи също се забелязват редица проблеми. При приходите от наеми на общинско имущество имаме изпълнение 39,16%. При разчет 21,5 млн. лв. приходите към 30.06.2024 г. са едва 8,4 млн. лв. Ако този темп се запази, годината може да завърши на неизпълнение с поне 5 млн. лв. Това означава лошо управление на общинската собственост, изтекли договори за наем, неизвършени индексации, както и липса на събираемост. Таксите за технически услуги също вървят към сериозно неизпълнение - при разчет 40 млн. лв., изпълнението към 30.06.2024 г. е 11 млн. лв. При планирани 271 млн. лв. от такса за битови отпадъци, постъпленията са 187 млн. лв. Единствено ясна положителна тенденция има при събираемостта на глобите - при разчет 9,6 млн. лв. има събрани 6,1 млн. лв., като тук следва да се отбележи, че над половината от тези суми са всъщност от глобите за паркиране, които налагат Общинска полиция и ЦГМ.

Разходната част:

Изпълнението на разходната част е на салата. Има функции и дейности, които на годишна база вероятно ще отчетат под 50% изпълнение. Ето някои любопитни примери за управленска некадърност:

Осветление на улици и площади - при разчет за текуща поддръжка 35,1 млн. лв. към 31.06.2024 г. са изразходвани 11 млн. лв. За изграждане на ново осветление при разчет 2 млн. лв. са похарчени за шест месеца едва 199 хил. лв. После защо осветлението все повече не работи... Дори получавам нагли отговори от общината, че нямало средства за ново осветление.

Озеленяване - при разчет 31 млн. лв. за поддръжка на зелените площи (включително по райони) изхарчени за шест месеца са 9,1 млн. лв. В добро състояние ли са зелените площи - не. Няма и как да са, когато не се поддържат, нищо, че пари в бюджета има. Предполагам виновен ще съм пак аз и ВМРО (стана универсално извинение за Терзиев).

Текущ ремонт на уличната мрежа - при разчет 53,9 млн. лв. са изразходвани към 30.06.2024 г. 19,8 млн. лв. За основен ремонт на улици при предвидени 74,9 млн. лв. изпълнението е 19,6 млн. лв. За изграждане на нови улици при разчет 57 млн. лв. са разходвани 8 млн. лв. Тези числа дават отговор защо пътната инфраструктура е в това състояние - дупка до дупка. Кой е виновен? Кой пак им пречи?

Положително в разходната част е, че се очертава заделените 17,8 млн. лв. за придобиване на земя (за улици, водопроводи, зелени площи и други) да бъде изпълнено. Към първо шестмесечие имаме разплатени 11,9 млн. лв. Това обаче са обекти със заповеди за отчуждаване от 2023 г., т.е. са преходни.

Картината към средата на 2024 г. показва, че София изпада в управленска дисфункция. Няма значение какво ще запишат в бюджета Терзиев и компания, след като не са в състояние да го изпълнят. Очертава се неизпълнение на капиталовата програма за 2024 г. Въпросът е дали ще бъде под 50% и то при наследени и готови проекти. Толкова за моженето на Промяната и Терзиев. Сигурен съм, че веднага ще кажат вижте изпълнението за 2023 г. Гледаме го, но тогава общинският бюджет се прие през септември 2023 г., т.е. 9 месеца СО работеше на 1/12 месечно от разчетите за 2022 г. Такъв е законът. А бюджетът на Терзиев беше приет през март 2024 г. и то със солидно мнозинство, дори с подкрепата на ГЕРБ. Кой му е виновен сега за дупките и провалените проекти?

Така апокалиптично описва картината с план-сметката на София Карлос Контрера. Той е категоричен, че

София не заслужава групичка неможачи да се учи на публично управление на неин гръб! Време е заместник-кметът по финансите, здравеопазване и обществено строителство да си ходи. Любопитно ми е, ако до 31.12.2024 г. Терзиев не го махне, какво ще обяснява за продънения бюджет за 2024 г. Ще си ходят заедно?

 

Прилагаме и пълния текст на позицията на зам.-председателя на ВМРО Контрера:

Лято е, хората са настроени за почивки, на почти всички отдавна им е писнало от политика. Само че неумолимият ход на публичните финанси показва, че София е в управленски амок. За това говорят числата публикувани на 2 август от екипа на столичния кмет. Качен е отчетът за изпълнението на бюджета за първото полугодие и за изпълнението на капиталовата (инвестиционната програма). Място за оптимизъм няма, а числата показват ясно, че София е спряла. Скоро ще започне и да изостава качествено. Заслугата на първо място е на "управлението" на Терзиев и ППДБСС, на второ - на всички останали политически групи и съветници, които подкрепиха бюджет-пожелание, нескопосан бюджет, дело на абсолютни политически и финансови дилетанти. Проблемът на бюджета не е в замисъла, а в лошото изпълнение, както и в планирането на разходи, които са неизпълними поне за 2024г. Да залагаш нещо, което е ясно, че няма да се случи, е висша форма на некомпетентност, лошо планиране и пълно неумение да ръководиш публични политики.

Малко показатели за размисъл:

В приходната част:

Изпълнението към 31.06.2024г. на имуществени и други данъци е 62,1%. Активната данъчна кампания свърши, т.е. към 31.12.2024г. можем да очакваме около 85-90% изпълнение при оптимистичен сценарий. Данъкът върху недвижимите имоти при план от 135 млн. лв. е на 99 млн. лв. изпълнение. Данъкът върху възмездно придобиване на имущество при разчет 248 млн. лв. е на изпълнение 130 млн. лв. Възможно е само от тези два данъка да се формира неизпълнение в приходната част между 30-40 млн. лв. Факт е, че сме на полугодието, но се вижда вече тенденцията за неизпълнение на прогнозните данъчни приходи. Очевидно ще се разчита на силно последно тримесечие...евентуално.

При неданъчните приходи също се забелязват редица проблеми. При приходите от наеми на общинско имущество имаме изпълнение 39,16%. При разчет 21,5 млн. лв. приходите към 30.06.2024г. са едва 8.4 млн. лв. Ако този темп се запази, годината може да завърши на неизпълнение с поне 5 млн. лв. Това означава лошо управление на общинската собственост, изтекли договори за наем, неизвършени индексации, както и липса на събираемост. Таксите за технически услуги също вървят към сериозно неизпълнение - при разчет 40 млн. лв., изпълнението към 31.06.2024г. е 11 млн. лв. При планирани 271 млн. лв. от такса за битови отпадъци, постъпленията са 187 млн. лв. Единствено ясна положителна тенденция има при събираемостта на глобите - при разчет 9.6 млн. лв. има събрани 6.1 млн. лв. като тук следва да се отбележи, че над половината от тези суми са всъщност от глобите за паркиране, които налагат Общинска полиция и ЦГМ.

Разходна част.

Изпълнението на разходната част е на салата. Има функции и дейности, които на годишна база вероятно ще отчетат под 50% изпълнение. Ето някои любопитни примери за управленска некадърност:

Осветление на улици и площади - при разчет за текуща поддръжка 35,1 млн. лв. към 30.06.2024г. са изразходвани 11 млн. лв. За изграждане на ново осветление при разчет 2 млн. лв. са похарчени за шест месеца едва 199 хил. лв. После защо осветлението все повече не работи... Дори получавам нагли отговори от общината, че нямало средства за ново осветление...

Озеленяване - при разчет 31 млн. лв. за поддръжка на зелените площи (включително по райони) изхарчени за шест месеца са 9,1 млн. лв. В добро състояние ли са зелените площи - не. Няма и как да са, когато не се поддържат, нищо че пари в бюджета има. Предполагам виновен ще съм пак аз и ВМРО (стана универсално извинение за Терзиев).

Текущ ремонт на уличната мрежа - при разчет 53,9 млн. лв. са изразходвани към 30.06.2024г. 19,8 млн. лв. За основен ремонт на улици при предвидени 74,9 млн. лв. изпълнението е 19,6 млн. лв. За изграждане на нови улици при разчет 57 млн. лв. са разходвани 8 млн. лв. Тези числа дават отговор защо пътната инфраструктура е в това състояние - дупка до дупка. Кой е виновен? Кой пак им пречи?

Положително в разходната част е, че се очертава заделените 17,8 млн. лв. за придобиване на земя (за улици, водопроводи, зелени площи и други) да бъде изпълнено. Към първо шестмесечие имаме разплатени 11.9 млн. лв. Това обаче са обекти със заповеди за отчуждаване от 2023г., т.е. са преходни.

Картината към средата на 2024г. показва, че София изпада в управленска дисфункция. Няма значение какво ще запишат в бюджета Терзиев и компания, след като не са в състояние да го изпълнят. Очертава се неизпълнение на капиталовата програма за 2024г. Въпросът е дали ще бъде под 50% и то при наследени и готови проекти. Толкова за моженето на Промяната и Терзиев... Сигурен съм, че веднага ще кажат вижте изпълнението за 2023г. Гледаме го, но тогава общинският бюджет се прие септември 2023г., т.е. 9 месеца СО работеше на 1/12 месечно от разчетите за 2022г. Такъв е законът. А бюджетът на Терзиев беше приет през март 2024г. и то със солидно мнозинство, дори с подкрепата на ГЕРБ. Кой му е виновен сега за дупките и провалените проекти?

Стига тъпи оправдания! София не заслужава групичка неможачи да се учи на публично управление на неин гръб! Време е заместник-кметът по финансите, здравеопазване и обществено строителство да си ходи. Любопитно ми е, ако до 31.12.2024г. Терзиев не го махне, какво ще обяснява за продънения бюджет за 2024г. Ще си ходят заедно?


Последвайте ни в Google News

 

Етикети СОС, бюджет
Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети