Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общини
  3. Ремонтът на пътя Мездра-Лютидол продължава, шофьорите ще го видят чак февруари (ВИДЕО)

Общини

Ремонтът на пътя Мездра-Лютидол продължава, шофьорите ще го видят чак февруари (ВИДЕО)

Ремонтът на пътя Мездра-Лютидол продължава, шофьорите ще го видят чак февруари (ВИДЕО) - Tribune.bg

„Средата на февруари е реалният срок, в който ще бъде завършен ремонтът на участъка от път I-1 между Мездра и Люти дол. Движението по отсечката ще бъде възстановено и шофьорите ще преминават по новото трасе в две ленти.“ Това заяви депутатът от ГЕРБ-СДС Красен Кръстев.

По думите му са реализирани почти 65% от строителните дейности и като причина за промяната във времевия график от строителната фирма посочват изготвянето и одобрението на нов парцеларен план в зоната на инженерните мрежи и преработването на проекта на пътни възли до такива на две нива, за да се повиши безопасността на движението.

Всичко това е пояснил министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков по време на неговото посещение в област Враца. Той е поел ангажимент, че със средства, заложени в бюджета, ще бъдат рехабилитирани компроментираните участъци, част от републиканската пътна мрежа в областта. Министър Цеков потвърди, че започва разширяване първокласни пътни участъка до габарит на скоростни пътища. Сред тях са Враца-Оряхово, обхода на град Враца, както и свързващия път Враца-Мездра.

В бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“ за следващата година е предвидено възлагането на идейни проекти и изработването на Подробни устройствени планове за тези участъци от републиканската пътна мрежа, които са залегнали в националната концепция за пространствено регионално развитие.

По ОПРР е предвидено и изграждане на обхода на град Оряхово.

„По време на работната ни среща с кметовете на общини бяха дадени отговори на повечето въпроси, на които се налагаше през последните 3 години да търсим съвместни решения за временно подобряване на състоянието на пътната инфраструктура, облекчаване на трафика и намаляване на пътния травматизъм“, заяви още Кръстев.

Той акцентира, че с колегите от ГЕРБ-СДС одобриха в Закона за държавния бюджет над 1,2 млрд. лв. за Агенция „Пътна инфраструктура“, като от тях 1,7 млрд. лева са предвидени за инвестиции в Северна България.

„По този начин беше решен и казусът с индексацията на петте участъка на скоростния път. Важно е и да подчертая, че реализацията на цялостната модернизация на стратегическия път е благодарение на управлението на ГЕРБ с премиер Бойко Борисов и пак в синхрон с темата ще припомня, че строителството беше спряно именно от бившия служебен министър, човекът, назначен от президента Румен Радев да прави ядкови проверки, но за сметка на това оставил цели области без ремонт на пътната мрежа-небезизвестният архитект Иван Шишков“, подчерта Кръстев.

От направените с дрон кадри от преди два дни става ясно, че има известен напредък от последните разпространени записи. Част от скалите вече са разрушени, обещаното уширяване на пътя, за да стане той четирилентов, на повечето места вече е направено. По пътния възел при село Ребърково също се работи усилено.

Районът около ВЕЦ „Калето“, след моста при Мездра и преди разклона за село Дърманци е далеч от завършване. Там се вижда огромна скала, която все още не е разрушена и тепърва предстоят взривни дейности.  

Показан е и друг участък, който обаче все още е в начален етап. Той е с дължина 13.3 км и следва съществуващия път, но покрай селата Люти дол и Типченица минава по нова следа.

Виждат се и тръбите на два тунела, които се предвижда да бъдат изградени при обхода на Люти дол. Те ще бъдат с дължини 490 и 340 метра. По трасето ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над река Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел между село Новачене и Лютидол.

По първоначален проект пресичанията на републиканските и общинските пътища трябваше да се осъществява чрез кръгови кръстовища „Мездра“, „Дърманци“, „Ребърково“, „Люти дол“, „Скравена“ и „Ботевград“. Проектът обаче бе преработен и те трябва да станат пътни възли на две нива.

Все още има участъци по трасето, по които още не е започнала работа и ще бъдат необходими най-малко две години, за да бъде отворена тази част от пътя.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп