Станислав Илиев, кмет на „Възраждане“: Стриктно спазвам критериите, заложени във „Вътрешните правила за работната заплата“
Г-н Илиев, как бихте коментирали твърденията, че лично сте оценили служителите си, без да следвате утвърдените процедури в Кодекса на труда?
В последната година преминахме през проверки от различни контролни органи в държавата, като Прокуратурата, КПКОНПИ, АДФИ и Вътрешния одит на Столична община. С увереност мога да заявя, че районната администрация на СО - район „Възраждане“ работи в съответствие с всички законови разпоредби, което е видно от заключенията във всички доклади от извършените проверки към момента.
Вярно ли е, че служителите не са били информирани за оценките си и не са подписали формулярите си? Как ще отговорите на това твърдение и считате ли, че процесът е бил прозрачен?
В процеса на работа всички служители са информирани по надлежния ред.
В сигнала се твърди, че някои служители са били ощетени, на други сте обещавали по-високи възнаграждения, но това не е било изпълнено. Как ще коментирате?
Не бих искал да коментирам подобни твърдения, тъй като всеки е получил възнаграждение, обвързано с договор, подписан от двете страни – „Работодател“ и „Служител“. В този процес няма място за празни обещания.
Можете ли да поясните какви са Вашите критерии за допълнителни възнаграждения и въобще вярно ли е това твърдение?
Критериите са заложени във „Вътрешните правила за работната заплата“, които стриктно спазвам. Като работодател имам желание да мотивирам служителите на районната администрация, защото само по този начин гражданите на СО – район „Възраждане“ ще получават качествени услуги в законоустановения срок.
Как ще коментирате твърденията относно г-н Митев и инцидента с него през 2022 г.?
Не мога да коментирам въпроси, свързани с личния живот на колегите.
И все пак смятате ли, че тези твърдения по адрес на г-н Митев влияят на работата и атмосферата в общината?
Вече почти година полагам усилия да осигуря най-добрата работна атмосфера за всички колеги. Що се отнася до колегата Митев, мога да кажа, че се справя отлично с възложените служебни ангажименти.
В сигналът се споменава, че в администрацията, която ръководите, липсва на обособена стая за отдих и обяд за служителите. Какви са възможностите за подобряване на условията на труд в районната администрация, така че да се гарантира комфорт и ефективност за служителите Ви?
Относно условията на труд, мога да кажа, че заварихме доста занемарени помещения, които са собственост на НОИ, но към момента се стопанисват от нас, и полагаме усилия да ги поддържаме в добър вид. Вече работим по проект за изграждане на нова административна сграда, която ще обхваща по-широк спектър от обществени услуги, но това е бавен процес.
Какво е Вашето лично становище по обвиненията, че възнагражденията на служителите зависят от "симпатии и заслуги"?
Какво вече споделих, ние спазваме всички законови разпоредби, и в нашата администрация няма двоен стандарт. Всеки служител получава възнаграждение на базата на договор и постигнати резултати.
Как бихте отговорили на гражданите, които се оплакват от липсата на професионализъм и уважение в обслужването на гишетата?
Лично получавам обратна връзка както от доволни, така и от недоволни граждани, и държа това да продължи, защото съм избран да ръководя тази административна единица в полза на гражданите. Считам, че тепърва те ще получават по-качествени и съвременни услуги. В момента работим по нов сайт, който ще бъде визитната картичка на района.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtini/stanislav-iliev-kmet-na-vazraz/