Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общини
  3. Терзиев: Искането на шофьорите е напълно нереалистично, стачката не може да бъде пазарлък на битака

Общини

Терзиев: Искането на шофьорите е напълно нереалистично, стачката не може да бъде пазарлък на битака

Терзиев: Искането на шофьорите е напълно нереалистично, стачката не може да бъде пазарлък на битака - Tribune.bg
Снимка:

Кметът изчислява, че вместо да увеличи заплатите на шофьорите може да купи 800 нови автобуса, без да е ясно кой би ги карал

„Съжалявам, че синдикатите не се вслушаха в моя апел да се видим и да говорим без това да бъде на цената на комфорта на софиянци“, каза кметът на София Васил Терзиев пред БНТ.

„Въпросите, които протестиращите в градския транспорт повдигат, касаят финансови средства. Това е проблемът - че това, което искат синдикатите, ни отдалечава от това да можем да направим необходимите промени в подвижния състав и да се подобрят условията на труд. Едно домакинство също работи така - като няма достатъчно пари, се избира какво е по-приоритетно. Синдикатите искат 400 лв. увеличение към стартовата заплата веднага, 500 лв. догодина, и 600 лв. по-догодина. Това облечено в цифри значи 50-60 милиона лева за увеличенията през тази година, 60.70 млн. догодина, и около 100 млн. през 2027 г., сумарно това са 400 милиона. Точно толкова средства струват 800 нови автобуса“, обясни кметът.

„От 2027 г. - за да се постигне исканото от синдикатите, градът трябва да плаща по 200 милиона лева допълнително на година само за увеличението на заплатите. Как ще правим пътища, как ще инвестираме в нови превозни средства? Радетел съм за това малкото средства, които има, да отиват целево - тоест, когато има недостиг на шофьори в градския транспорт, да намериш механизъм, по който заделените средства да се харчат за това. В момента Столична община плаща по 312 милиона лева за заплати в системата на градския транспорт, а синдикатите искат да се добавят по още 200 милиона лева на година, въпросът е откъде да дойдат тези пари“, каза още Терзиев.

„Тези пари има как да бъдат намерени за превозни средства, но за текущи разходи трябва да дойдат от по-високи данъци, което не е най-правилното решение“, каза кметът.

„Предложих на шофьорите да се увеличат заплатите в авто- и електротранспорта с 400 лева, но по друг механизъм, но те отказват. В момента 1800 лв. е нетната стартова заплата, плюс увеличението от 100 лева, предложено вчера, плюс 300-те лева бонуси (които варират от 200 до 500 лева), добавят се още 300 лева, което е 100%-то увеличение на бонуса, предложено вчера; добавят се и още 300 лв. за храна - дотук са 2800 лв. Върху тази сума се натрупва допълнително стаж и извънредно работно време“, обясни Терзиев.

„Към момента в общинския бюджет за транспорт за тази година има недостиг от 55 милиона лева, и ако държавата си плати сметката за охраната на метрото, този недостиг ще намалее до 35 милиона лева. Ако се увеличат заплатите на работниците, този недостиг ще стане огромен“, каза още кметът.

„Няма как да се обещае увеличение, като дупката ще стане огромна - няма да има пари за заплати, за гориво и за резервни части. Искането на шофьорите е напълно нереалистично“, допълни Терзиев.

„За мен стачката не може да бъде пазарлък на битака – „ти почваш ниско, аз почвам високо, и ще се срещнем по средата“. Аз говоря с цифри и конкретика, а от синдикатите ми се отговаря „не ми харесва“, коментира Терзиев.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.