Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общини
  3. Зам.-кметът по финанси иска дебат не за транспортната блокада, а „за истинските проблеми и техните решения“

Общини

Зам.-кметът по финанси иска дебат не за транспортната блокада, а „за истинските проблеми и техните решения“

Зам.-кметът по финанси иска дебат не за транспортната блокада, а за истинските проблеми и техните решения - Tribune.bg
Снимка:

„Какви са реалните проблеми в транспорта на столицата и конкретните решения, които ще доведат до по-добър градски транспорт в София според заместник-кметът на Столичната община по финанси Иван Василев, който е част от екипа на кмета Васил Терзиев от ден първи и познава проблемите и предизвикателствата, с които се бори системата“, съобщиха от Столична община.

В свой коментар той посочва три основни проблема на градския транспорт и предлага съответни решения.

Проблемите са:

Липса на водачи в Автотранспорта (недостиг на 250 водачи) и Електротранспорта (недостиг от 100 водача) и претовареността им с извънреден труд.

Стари автобуси, тролеи и трамваи.

Административен хаос от наличието на 4 отделни дружества и излишно раздута администрация.

Решенията са ясни, но изискват политическа воля за консенсус.

Необходима е целенасочена политика по привличане на нови водачи. Според Василев увеличението на заплати за всички заети в транспорта не дава резултати. Заплатите са увеличени със 150% от 2018 г. до 2024 г., а водачите в наземния транспорт са намалели с 19% за тези години.

Затова предложението е - да насочим парите там, където ще са ефективни – бонуси за привличане на нови служители, увеличаване на заплатите на новопостъпващи служители. Това ще облекчи всички водачи и ще им даде нужното време да почиват регулярно и да ползват отпуската си, а не да трупат множество извънреден труд. Ако насочим предвидените 17 млн. повече тази година за такива мерки, вярвам, че ще постигнем резултат през следващите месеци и години.

Подготвяме инвестиционен заем, за да финансираме покупката на нови автобуси (120), тролеи (75) и трамваи (58). Пари в бюджета няма и затова ще предложим на обществено обсъждане инвестиционен заем, който вярвам, че ще бъде подкрепен и от Общинския съвет, и ще успеем да модернизираме градския транспорт. По този начин ще подобрим условията както за шофьорите, така и за пътниците в градския транспорт с надеждата да стане все по-предпочитано транспортно средство в града.

Работим по анализ и обмисляме да предложим сливане на 4 транспортни дружества (ЦГМ, Автотранспорт, Електротранспорт и Метрополитен) в Единен транспортен оператор. Така ще оптимизираме излишно раздутата администрация (700 човека към момента в 4 дружества, които извършват сходни дейности). Ще подобрим финансовите механизми между Столична община и реално извършващите транспортната задача, а не както е в момента – ЦГМ събира всички приходи и решава по свое усмотрение как да разпределя плащанията към дружествата, което води до това те да бавят плащания към контрагенти и после Столичната община да трябва да ги спасява със заеми, както беше през 2024 г.

Нека използваме създалата се ситуация и интерес към столичния транспорт, за да водим дебат за истинските проблеми и техните решения, а не да се питаме “кой ще ни даде пари”. Всички като общество можем да решим проблема и да ползваме по-качествени услуги, заяви също заместник-кметът по финанси Иван Василев.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.