$300 милиона е похарчил кралят на лукса Бернар Арно за инвестиции в изкуствен интелект
$300 милиона е похарчил кралят на лукса Бернар Арно за стартъпи в областта на изкуствения интелект /AI/, твърди CNBC, като се позовава на данни от частната платформа за проучване на финансови активи Fintrx. Отбелязва се, че главният изпълнителен директор на конгломерата LVMH и четвърти най-богат човек в света с нетно състояние от 184 милиарда долара, е направил поредица от инвестиции чрез своята технологично фокусирана рискова компания и семеен офис Aglaé Venture.
От началото на годината са известни пет инвестиции, свързани с AI, според данни, предоставени изключително на CNBC от частната платформа за проучване на финансови активи Fintrx. Най-големият кръг на финансиране е в компания, наречена H, известна като Holistic AI, френски стартъп, разработващ генеративен AI. Основан е от бивши членове на Google DeepMind и включва рисковата Accel Partners LP и Ерик Шмид, бивш главен изпълнителен директор на Google като инвеститори.
През април чрез Aglaé Арно се включва в кръг серия А от 12 милиона долара за Proxima, базирана в Ню Йорк компания за дигитален маркетинг с AI. Сред другите инвестиции на компанията на Арно попадат базираната в Торонто Borderless AI, платформа за управление на човешки ресурси и Photoroom, базиран във Франция редактор на изображения с изкуствен интелект.
Докато много от инвестициите на Aglaé в AI са скорошни, преди това тя инвестира в четири кръга на финансиране между 2017 г. и 2019 г. в базираната в Париж Meero, AI компания за създаване на изображения, според Fintrx.
Макар че е известен със своята отдаденост на луксозната изработка, исторически марки и емоционални връзки с дизайни и художници, Бернар Арно също така е голям фен на технологиите с история и подкрепя успешни технологични стартъпи, допълва CNBC.
Семейният му офис беше ранен инвеститор в Netflix през 1999 г., Spotify през 2014 г. и Airbnb през 2015 г.
В реч през май на наградите за иновации на LVMH милиардерът заявява, че е инвестирал в 75 стартъпи през 90-те години и „някои от тях са успели, но много други – не“. „Манталитетът на стартъп компаниите е много близък до ценностите, които ние изповяьдваме: креативност, качество, предприемачески дух и смисъл“, отбелязва Арно.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/-300-miliona-e-poharchil-kraly/