Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. „Ние, потребителите“: За истински "Черен петък" следим цените отсега

Парите

„Ние, потребителите“: За истински "Черен петък" следим цените отсега

Ние, потребителите: За истински Черен петък следим цените отсега - Tribune.bg
Снимка:

Ако някой иска да направи изгодна покупка от предстоящия в края на ноември “Черен петък”, сега е моментът да си набележи конкретните стоки и да следи движението на цените им, а не вече в кампанията да пазарува просто защото се твърди, че има намаление, препоръча по БНТ основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

„По закон, за да е истински намалена цената на една стока, тя трябва да е прилагана поне един месец преди кампанията за отстъпки. Това означава, че до седмица-две трябва да се стабилизират цените, от които ще се твърди, че е извършено някакво намаление“, обясни експертът. Според нея е време да обърнем тенденцията и да купуваме от „Черния петък“ дадена стока, защото ни е необходима, а не просто защото е намалена.

Според проведени изследвания до момента около 400 лв. е средната сума, която пазаруващите от „Черния петък“ харчат".

„Хората харчат повече, отколкото по Коледа и Нова година. Една от причините за това е, че някои от тях използват тази кампания да осигурят подаръците за празниците в края на годината. Особено при онлайн покупки, защото ако ги оставят за последния момент, не е сигурно дали ще бъдат спазени сроковете за доставка и някой може да остане без подаръци“, добави Руменова.

По думите й потребителите следва да имат предвид, че дори и намалението да е реално, това не гарантира, че дава най-добрата цена за дадена стока, защото ценообразуването е свободно като една и съща стока може да се намери в широк ценови диапазон при различни магазини. Така и без намаление може да я открием по-изгодно.

"Един и същи търговец не е длъжен да поддържа намаление във всички свои физически и онлайн магазини, а само в тези, за които е обявил отстъпки. Но трябва да спазва всички правила – да са посочени старата и новата цена, процент на отстъпката и информацията да е вярна", обясни Руменова.

Относно рекламацията за стока от намаление тя потвърди, че потребителят има право на такава претенция. 

„Търговецът може да не ни даде своя гаранция, но не може да ни отнеме законовата гаранция, която е до две години. Законодателят е дал този срок, тъй като е предположил, че това е периодът, в който може да се очаква да се прояви някакъв производствен дефект, който е съществувал към момента на продажбата“, уточни Руменова.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети