Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. 30 млн. лв. повече от хазарт ще влязат в бюджета тази година

Парите

30 млн. лв. повече от хазарт ще влязат в бюджета тази година

30 млн. лв. повече от хазарт ще влязат в бюджета тази година - Tribune.bg
Снимка:

В световен план обаче секторът е изправен пред големи предизвикателства

Приходите към държавния бюджет от хазартни игри растат постоянно, въпреки трудностите пред сектора на глобално ниво. Докато за цялата минала година браншът е платил 200.5 млн. лв. данъци на българската държава, то прогнозите са сумата през тази година да достигне 230 млн. лв., съобщава сайтът economic.bg.

Данните бяха представени от Ангел Ирибозов, председател на Българската търговска асоциация на производителите и организаторите от игралната индустрия (БТАПОИИ), на започналата днес в София 11-а Източноевропейска среща на игралната индустрия. „За първото деветмесечие на тази година в държавния бюджет са постъпили над 165 млн. лв. С тези темпове на развитие до края на годината постъпленията ще са на стойност около 230 млн. лв.”, каза той.

Ирибозов добави, че пред хазартния сектор в България има големи възможности за развитие – български производители на машини са сред десетте най-добри в света, а освен това страната ни е един от центровете за изнесена разработка на софтуер. Освен това има и някои чисто български разработки на програмно осигуряване.

Като цяло обаче игралната и развлекателна индустрия в глобален план е изправена пред редица предизвикателства. Именно това беше основната тема за разговор на останалите събрали се в столицата панелисти.

Основното затруднение на сектора са все по-големите ограничения пред рекламата му. Най-големите рестрикции са наложени от технологичните гиганти Google и Facebook, които допреди това са били най-важните канали за промотиране на хазартните игри. За щастие на индустрията повечето телевизии в региона на Източна Европа не отказват реклама на игралната индустрия, тъй като правилата са много добре уредени в другите страни.

Д-р Саймън Планзър, съдружник в компанията Planzer Law, коментира, че основният проблем с рекламата на хазартни игри не е наличието на рекламата сама по себе си, а съдържанието ѝ. „Не е редно, например, игрите на късмета да се рекламират като начин да се осигури добър живот без да се работи”, заяви той.

Като цяло хазартната индустрия се стреми към намиране на алтернатива на централизираните канали за реклама в онлайн пространството, каквито са Google, Facebook и пр. Компаниите от сектора вече търсят не просто отделни „инфлуенсъри”, които да промотират игрите, но изцяло алтернативни платформи, които са децентрализирани. Като пример беше дадена социалната мрежа Memo.cash, която работи въз основа на блокчейн-технологията и от която профил е невъзможно да бъде изтрит от модераторите.

Именно на блокчейн залага все повече хазартният сектор и за разплащанията в бъдеще. Технологията ще става все по-популярна както заради нарастващата популярност на сайтовете за онлайн залагания и други подобни интернет портали, така и заради предимствата, които блокчейн дава.

„Блокчейн е разрушителен за игралната индустрия, но в добрия смисъл на думата. Той носи сигурност, защото каквото и да се случи с нечии пари, има проследимост, а също така има прозрачност”, коментира Ник Люис, основател и изпълнителен директор на компанията Expozive. Той добави, че тъй като Facebook и Google не приемат разплащания в криптовалути, за една компания без много средства в „конвенционална” валута е по-изгодно да се рекламира върху тениските на български футболен отбор, отколкото в тези големи технологични платформи.

Все повече компании от хазартния сектор преминават към блокчейн технологията, не защото се стремят към анонимност на трансакциите, а защото по думите на представителите на бранша сме в „епохата на свръхрегулациите”. „Твърде много смятат, че когато нещо не е регулирано, то неминуемо е незаконно и не го използват”, коментира д-р Джоузеф Бьорг от компанията WH Partners.

Регулациите, когато не са прекалени, имат и мотивиращ за индустрията ефект. Това каза Ваня Светославова, вицепрезидент на маркетинговия отдел на фирмата FXTP. Освен това повечето регулации правят хората по-информирани какво да очакват, когато участват в хазартни игри, за да не бъдат разочаровани. Така клиентите на компаниите от игралната индустрия намаляват, но стават по-качествени.

11-ата Източноевропейска среща на игралната индустрия ще продължи и утре, като тогава ще продължат дискусиите прекаляват ли с рестрикциите регулаторните органи, как ще бъдат създадени нови хазартни игри, базирани на умения, и по други теми. В Economic.bg очаквайте интервю с Ваня Светославова за блокчейн технологията и рекламата на игрите на късмета.

Източник: www.economic.bg


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.