Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Анализатори: Догодина ще спре ръстът на цените на недвижимите имоти

Парите

Анализатори: Догодина ще спре ръстът на цените на недвижимите имоти

Анализатори: Догодина ще спре ръстът на цените на недвижимите имоти - Tribune.bg
Снимка:

Все по-често българите търсят по-големи жилища

Догодина ще спре ръстът на цените на недвижимите имоти, лихвите по ипотечните кредити ще останат ниски, което ще направи годината сравнително благоприятна за покупката на имоти. Това прогнозираха специалисти в сектора пред БНТ. Според данните средната цена на тристаен апартамент в София вече достига до над 400 хиляди евро в по-търсените квартали.

Основната причина за високите цени на имотите в София и големите градове е продължаващото завишено търсене. В столицата спрямо миналата година то се е увеличило с 8% по данни на Агенцията по вписванията.

„За съжаление, основно се развиват четири основни града в страната - София, Варна, Пловдив и Бургас. Така че да, хората, които вече са в София, жилищата им стигат, вярно е, има много необитаеми жилища, поради реституционни претенции, но има и много прииждащи хора в София, които идват тук да търсят препитание“, посочва кредитният консултант Тихомир Тошев.

Все по-често хората се насочват към по-големи апартаменти или към къщи извън столицата.

„Специално при покупките с кредит, тристайните изпреварват двустайните, но ако гледаме и кешовите сделки, наистина двустайните остават най-търсени, но българинът иска да си повиши стандарта на живот“, смята Тихомир Тошев.

Така и цените след 2018 г. тръгват нагоре.

„През 2018 година беше премината психологическата граница от 100 хиляди лева за средностатистически апартамент, това означава първи имот на младо семейство“, обясни Пепи Димитрова, ПР консултант в недвижимите имоти.

„Готов тристаен в София от по-крайните квартали - 90-95, до центъра - 300-400 хиляди евро“, посочи Тошев.

Не само високите цени обаче са проблем.

„ Обикновено най-евтините имоти, които излизат, обявите са фалшиви или с някакъв проблем или са опит на некоректни брокери да привлекат нови клиенти с много обаждания, или има някакъв проблем, така че много евтините имоти трябва да ги гледаме внимателно“, съветва Тихомир Тошев.

Все по-често хората купуват и имоти с инвестиционна цел, тоест с мотив да спечелят.

„ 15% от сделките ново строителство са точно такива - с инвестиционна цел, тоест купуваш на картинка, от инвеститор, на който имаш пълно доверие, и когато сградата е готова преди акт 16 го продаваш на много по-висока цена“, коментира Пепи Димитрова.

Най-желаните райони на София остават кварталите „Изток“ и „Изгрев“ и районът около градината на докторския паметник. Предпочитанието към определени райони обаче създава и проблеми.

„Съществуващите сгради в момента и техният капацитет могат да поемат съществуващото население в София. Това, което се случва в южните квартали, е изключително проблемно, тъй като там няма необходимата инженерна инфраструктура, създава се илюзорен имидж от брокерите къде да се купува и там да се купуват жилищата и това е един проблем и се неглижират северните територии“, смята Емил Христов, който е урбанист.

Според данните на анализатора в момента в София има достатъчно апартаменти, за да задоволят цялото търсене, въпреки това продължава да се строи заради проблеми с вторичния пазар - препродаването на имоти.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети имоти, жилище, цени

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.