Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Авиационният сектор постепенно се възстановява след пандемията

Парите

Авиационният сектор постепенно се възстановява след пандемията

Авиационният сектор постепенно се възстановява след пандемията - Tribune.bg
Снимка:

Авиационният сектор у нас е проявил по-голяма гъвкавост, отколкото големите западноевропейски компании във връзка с предизвикателствата, пред които секторът беше изправен в периода на пандемията, обявиха пред медиите от Асоциацията на българските авиокомпании. Финансовата подкрепа от страна на държавата в размер на 60 милиона лева е била от съществено значение за сектора преди отпадането на COVID-19 ограниченията през 2022 г., когато авиационният сектор изпитваше сериозни финансови затруднения.

Над 186 млрд. долара са достигнали загубите в авиационната индустрия в света по време на коронавируса въпреки финансовите помощи от правителствата към авиокомпаниите, сочат данните на Международната асоциация за въздушен транспорт – ИАТА.

По данни на ИАТА в световен мащаб броят на превозените пътници през 2022 г. е достигнал 70% от нивата на 2019 г., а за настоящата се очаква да достигне 85,5% от тези през 2019г. По-гъвкавите се оказаха по-подготвени и успяха да преодолеят този стрес. Българските авиокомпании влизат в тази група, каза 19 са действащите въздушни превозвачи с валиден оперативен лиценз към края на миналата година

"България се утвърждава като важен европейски център за техническо обслужване и ремонт на самолети в Източна Европа, посочват от Асоциацията на българските авиокомпании. Тези бази се увеличиха, а някои от тях увеличиха капацитета си. Линиите за техническо обслужване на 150-местни самолети е нараснал на 17 - спрямо 12 през 2018 г. В момента за българската авиация са нужни 4 или 5 бази, което създава значителни експортни възможности", коментира председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов. По думите му в момента повечето самолети на българските авиокомпании работят на други пазари. Задълбочава се и тенденцията за забележимо и трайно навлизане на българските авиокомпании на европейския пазар. Карго полетите се изпълняват изцяло в Европа, като работата на чуждестранни пазари осигурява по-голяма гъвкавост, по-равномерна  заетост през годината и икономическа стабилност на българските оператори.

"Основните приоритети остават същите. На първо място - безопасността на пътниците - както от техническа гледна точка, така и от гледна точка на квалификацията на персонала. Приоритет ще продължи да бъде и качеството на услугата. Важно е и да има и авиационна свързаност, както и посрещане на високите изисквания за екологичен транспорт", изтъква Станулов.

Международните полети традиционно се осъществяват през 4-те летища - София, Варна, Бургас и Пловдив. През миналата година те са достигнати 75% от броя на пътниците по международни полети през 2019г., които са били близо 8 милиона 584 хиляди за четирите летища. Потвърждава се тенденцията за намаляване на броя на чартърните полети до България. Това се дължи на навлизането на нискотарифните превозвачи, както и на самостоятелното организиране от страна на туристите (по интернет) на техните пътувания.

"Декарбонизацията на авиационния транспорт е може би най-актуалната в момента. Ориентираме се към самолети, които имат по-нисък разход на гориво", подчерта Христо Тодоров – член на управителния съвет на Асоциацията на българските авиокомпании.

 


Последвайте ни в Google News

 

Етикети превозвачи
Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.