България не е предвидила средства за кампания за приемане на еврото
България все още не е предвидила средства за информационна кампания за въвеждане на еврото. Това заявява финансовият министър Росица Велкова, съобщава БГНЕС.
Във връзка с въвеждането на единната европейска валута страната ни е разработила комуникационна стратегия. В нея са заложени принципите и задачите на информационната и комуникационна кампания, отговорните институции, които ще изпълняват кампаниите, етапите за изпълнение на кампаниите, целевите групи, каналите за разпространение на информацията, и др.
„Информационната кампания ще бъде насочена към предоставяне на точна, достъпна, разбираема, навременна и всеобхватна информация за всички практически аспекти на въвеждането на еврото, в това число за готовността на България за приемането му и за процеса по замяната на лева с евро (курс, времеви периоди, цена, отговорна институция)“, заявява служебният финансов министър.
За реализирането на конкретните дейности в рамките на комуникационната кампания се подготвя комуникационен план, който ще бъде обсъден на Работна група „Комуникации“. След неговото приемане ще бъде направено остойностяване на отделните мерки, начините за възлагане на реализирането им, чрез които да бъдат избрани конкретните изпълнители.
„Към момента в бюджета на Министерството на финансите няма планирани средства за реализиране на информационна кампания за процеса на въвеждане на еврото в България“, отбелязва министър Велкова.
Тя допълва, че има практика Еврокомисията да подпомага финансово изпълнението на информационната кампания за еврото, провеждана от държавата-кандидатка за еврозоната. „Точният размер на съфинансиране от страна на ЕК ще бъде договорен след остойностяване на мерките по кампанията“, уточнява служебният финансов министър.
България си беше поставила за цел да влезе в еврозоната от 1 януари 2024 г. През последните месеци сякаш страната ни загуби необходимото темпо за осъществяването на тази стратегическа цел, с която България ще стане окончателно пълноправен член на европейското семейство. Според редица експерти това се дължи на политиката на предишния финансов министър Асен Василев, който многократно увеличи разходите и съответно дефицита, един от основните параметри, който се следи за влизане в еврозоната.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/balgariya-ne-e-predvidila-sredstva-za-kampaniya-za-priemane-na-evroto/