Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. ЕС налага мита до 45% за китайски електрически автомобили

Парите

ЕС налага мита до 45% за китайски електрически автомобили

ЕС налага мита до 45% за китайски електрически автомобили - Tribune.bg
Снимка:

Мярката влиза в сила в края на месеца и ще важи 5 години

Държавите от ЕС дадоха зелена светлина за високи допълнителни мита върху електрическите автомобили, произведени в Китай, въпреки силната съпротива, водена от Германия, и опасенията, че това ще предизвика търговска война с Пекин.

Ходът има за цел да защити европейската автомобилна индустрия от подкопаване от това, което политиците в ЕС смятат за несправедливи субсидии на китайската държава за собствените ѝ автомобили.

Такси до 45% ще бъдат наложени върху електрическите автомобили, произведени в Китай през следващите пет години, но има опасения, че подобен ход може да повиши цените на електрическите превозни средства (EV) за купувачите.

Десет държави, сред които Франция, Италия и Полша, подкрепиха налагането на мита в размер до 35,3%. Само пет, сред които Германия и Унгария, гласуваха против, а 12, сред които Испания и Швеция, се въздържаха.

Китай заклейми новите мита като „протекционистки“ и предупреди, че те ще предизвикат търговска война.

Франция срещу Германия

Допълнителните мита се прилагат с различни ставки и за автомобилите, произведени в Китай от чуждестранни групи, като Tesla - за която е предвидено мито от 7,8%.

Брюксел заявява, че целта е да се защитят европейските производители на автомобили в една изключително важна индустрия, която осигурява работа на около 14 милиона души в целия Европейски съюз, но не се ползва с големи държавни субсидии като в Китай.

През последните месеци Канада и Съединените щати наложиха много по-високи мита от 100 % върху вноса на китайски електрически автомобили.

Митата на ЕС изправиха Франция и Германия една срещу друга, като Париж твърди, че те са необходими, за да се изравнят условията на конкуренция за производителите на автомобили от ЕС с тези от Китай.

Но Германия, която е известна със силната си автомобилна индустрия и ключовите ѝ производители, включително BMW, Volkswagen и Mercedes, са инвестирали в Китай, твърдят, че ЕС рискува да си навреди с митата, и призова преговорите с Пекин да продължат.

Като индикация за разпространяващите се в Европа страхове испанският министър-председател Педро Санчес обърна курса и миналия месец поиска от Брюксел да „преразгледа въпроса“, въпреки първоначалната подкрепа на Мадрид.

Унгария също се обяви против, а преди гласуването министър-председателят Виктор Орбан определи митата като „следващата стъпка в икономическата студена война“.

Пекин заплаши, че ще предприеме решителни ответни мерки и вече започна проверки на европейско бренди, млечни продукти и свинско месо, внасяни в Китай.

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети