Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Има ли нужда от европейска директива за дейността на инфлуенсърите?

Парите

Има ли нужда от европейска директива за дейността на инфлуенсърите?

Има ли нужда от европейска директива за дейността на инфлуенсърите? - Tribune.bg
Снимка:

Най-активни в онлайн пазаруването в България са от поколенията Y и Z

Българските потребители стават по-образовани за правата си при онлайн покупки и отделят повече време да се запознаят с различните предложения и търговци на пазара. От ползвателите на интернет в България близо 70%, или 3,3 млн. души, са пазарували онлайн през второто полугодие на 2023, показват последните данни. С разширяването на онлайн търговията има и ръст на нелоялни търговски практики и фалшиви сайтове-двойници, а регулаторите трябва да се замислят за по-силна защита за потребителите, особено в социалните мрежи. Това коментира Габриела Руменова, създател на онлайн платформата "Ние потребителите", в предаването "Бизнес старт".

"Дигиталният пазар непрекъснато се развива и представя нови предизвикателства пред всяка една от страните, които се намират на него. Добре е законодателството да бъде осъвременявано, като в момента се обръща внимание на изкуствения интелект и дейността на инфлуенсърите, които стават все по-голяма част от избора на потребителите, особено на най-младото поколение."

Франция вече въведе закон за инфлуенсърите, който покрива и техните агенти, и забранява рекламата на тютюнопушене, пластична хирургия, и налага изричното упоменаване, че нещо е платена публикация, каза Руменова.

Вече се дискутира да има директива за инфлуенсърите на ниво ЕС, за да е ясно за потребителите, че съдържанието от известни личности е резултат на платено партньорство, добави тя.

Най-активни в онлайн пазаруването в България са от поколенията Y и Z - родените в последните десетилетия на 20-и век и първите години на 21-и век. Тези поколения са и най-активните в интернет като цяло, коментира Руменова.

Цената оказва много голямо влияние за решението за покупка, като все повече потребители вече сравняват каква е крайната цена, която ще платят, а не се ориентират само по обявените намаления, каза Руменова.

"През годините честният бизнес в България успя да отгледа лоялни клиенти, които планират своите покупки, а не разчитат на импулс, защото са видели дадена реклама в социалните мрежи. Точно в тези случай най-често се стига до някаква измама или злоупотреба с лични данни."

Този вид потребители са най-добре запознати с какви права разполагат при онлайн търговията, но има случаи на нелоялни търговци, които се опитват да ограничат законовите им права. Такива нарушения най-много включват неспазване на регулациите за връщане или замяна на стока.

"Коректният бизнес така става жертва на нелоялна конкуренция и е добре да изисква както от контролния орган, така и от нечестния бизнес, нещата да се урегулират."


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети