Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Инфлацията удари и козметичните продукти

Парите

Инфлацията удари и козметичните продукти

Инфлацията удари и козметичните продукти - Tribune.bg
Снимка:

Високата инфлация удари и цените на козметичните продукти като повишението на цените е започнало вследствие на пандемията, след което и войната. 

„Наруши се линията на доставки, което се отрази на честота на доставяне на суровините, както и тяхната стойност. Не само инфлацията повлия на ценообразуването“, каза пред Bulgaria ON AIR Гергана Андреева от Българската национална асоциация етерични масла, парфюмерия и козметика.

„Козметичните продукти са част от личната грижа и здравето на човека. Първото изискване в регламента за козметичния продукт е безопасност за човешкото здраве. За да отговори на това условие, той трябва да е направен с качествени суровини и да може да изпълни първичната функция, а именно това, което е изписано на неговия етикет“, подчерта Андреева.

На въпрос дали е спаднало търсенето на козметични продукти, тя отговори, че по-скоро става дума за преориентиране на част от потребителите към други продукти от същата категория.

„Инфлацията ограничава покупателната стойност на всеки един потребител. Със същите пари може да купиш по-малко продукти за своето потребление. Търсят се алтернативи, но когато едно домакинство се грижи за хигиената си, се търсят безопасни продукти“, каза още експертът.

Относно затрудненията в сектора Андреева коментира, че те са от всякакво естество на бързооборотните стоки.

„Основното предизвикателство винаги е била високата конкуренция, а жизненият цикъл на продукта е много кратък. Потребителят изисква все повече добавена стойност към един козметичен продукт, съответно времето за ползване се съкращава, трябва продуктите да имат много функции, да по-различен, по-конкурентен, по-интересен“, каза тя.

„Разходите се формират от суровините, от материалите, опаковките, от услугите, които се употребяват, за да може да се компенсира процентът, така че всъщност те са насочени към това да се запази качествения човешки ресурс“, обясни Андреева.

По нейни думи над 150 предприятия се занимават с козметични продукти в цялата страна, като над 13 хиляди души са заети в сектора.

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети