Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Клъстер „Електромобили“ съветва МС да се въведат схеми за бракуване на колите стандарт Евро 3 и надолу

Парите

Клъстер „Електромобили“ съветва МС да се въведат схеми за бракуване на колите стандарт Евро 3 и надолу

Клъстер Електромобили съветва МС да се въведат схеми за бракуване на колите стандарт Евро 3 и надолу - Tribune.bg
Снимка:

Става въпрос за колите до 2005 година

Индустриален клъстер „Електромобили“ ИКЕМ формулира няколко съвета към Министерски съвет за повишаването на броя на електрическите коли у нас. Според бранша е необходимо на ниво правителство да бъде определен национален координатор за електрическата мобилност, както и да бъде определено министерство или министерства, които да бъдат ресорни и с конкретни задачи по развитието на електромобилността.

Да се въведат стимули за навлизането на пазара на електрически превозни средства в съответствие с принципа „замърсителят плаща“, като се включат специални мерки, например субсидии за превозни средства с нулеви емисии, диференциране на таксите /данъците за регистрация/ за собственост в зависимост от равнището на емисиите и схеми за бракуване на най-замърсяващите превозни средства (стандарт за емисии Евро 3 или по-нисък), призовават още ИКЕМ

„Да се използва активно експертността на секторните организации - като ИКЕМ, БАЕПС и др. Да се регламентира задължение за общините да осигурят места за зарядни устройства на поне две места за паркиране. Да се заложат нормативно стимули за електроразпределителните дружества да предоставят лесен достъп до електроенергийната мрежа. Да се въведат преференциални финансови инструменти за малките и средните предприятия, които инвестират в изграждането и управлението на инфраструктура за зареждане с електроенергия. Да бъде създаден национален портал от типа Smart Grid за връзка между ЕСО, ЕРП, операторите на зарядна инфраструктура и услуги в сферата на електрическата мобилност. Важен ангажимент на държавата ще бъде да предостави облачна услуга за общодостъпна информация за зарядните точки, условията за ползване, услугите и т.н.“, гласят още предложенията.

Ето как стоят нещата с електромобилите и зарядните станции у нас - от Април до Октомври 2023 г. за последните 6 месеца:

Общо автомобили – 3 544 988, което е ръст от 3,4%, или 114 937 автомобила повече.

Леки автомобили – 2 994 837, което е ръст от 3,3%, или 95 573 автомобила повече.

Електрически автомобили – 9 889, което е ръст от 33,3%, или 2 472 автомобила повече.

Хибридни автомобили Ток/бензин – 35 621, което е ръст от 25%, или 7 028 автомобили повече.

Общо за 1 година, ръстът на електрическите и хибридни автомобили надминава 100%.

Зарядни станции:

2022г. са били около 850, в началото на 2023 г. са вече 1 018, като към октомври 2023г. са малко над 1 350, или за 1 година ръстът е близо 25%.

Локации за зарядни станции:

2022 г. са били 605, в началото на 2023 г. са 751, към момента са приблизително 820. Вижда се, че броят на зарядните станции расте предимно с откриване на нови локации, което е добре.

Към момента на 1 зарядна станция се падат малко над 7 електромобила. Средно за ЕС са около 6.4 електромобили на 1 зарядна станция.

Основните предизвикателства за българските потребители пред притежаването на EV са най-вече:

Цена – електромобилите остават по-скъпи от превозните средства с вътрешно горене – както превозните средства, така и застрахователните премии. Няма национална програма за насърчаване на потребителите.

Свобода на пътуване – въпреки че системата за таксуване се разраства доста бързо, тя все още не е достатъчна, за да осигури безпрепятственото и лесно зареждане на електромобилите в цялата страна.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети коли
Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети