Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Клиенти на Booking са мамени с имейли, които точат банковите им карти

Парите

Клиенти на Booking са мамени с имейли, които точат банковите им карти

Клиенти на Booking са мамени с имейли, които точат банковите им карти - Tribune.bg
Снимка:

Клиенти на Booking.com са получили предупреждение да внимават за измама с имейли, в които се иска от тях да потвърдят плащането си за хотел. Много потребители са получили през последната седмица подобни фалшиви съобщения със заплаха, че резервираният им престой ще бъде отменен, ако не бъдат предоставени данни за банкова сметка, съобщават британските издания "The Observer" и "The Guardian".

Особеното в случая е, че имейлите не идват от фалшиви електронни пощи, а от самата система на сайта. От Booking.com категорично отричат платформата да е била хакната и вместо това обвиняват хотелиерите за пробив в техните системи. От своя страна, хотелите посочват, че това не е възможно да е станало при тях.

"За съжаление някои от нашите партньори в областта на настаняването са били обект на много убедителни и сложни фишинг тактики, които са ги насърчавали да кликнат върху линкове или да изтеглят прикачени файлове извън нашата система, което е позволило качването на зловреден софтуер на техните устройства. В някои случаи това е довело до неоторизиран достъп до техния акаунт в Booking.com", се казва в официално изявление на компанията.

Платформата съветва потребителите си, ако имат някакви притеснения относно плащанията да се свържат директно с техния екип или с хотелите си, които лесно могат да проверят случая.

"The Observer" разказва за няколко оплаквания от клиенти, които са получили въпросните имейли, но не са загубили пари, тъй като са се усетили навреме, че съобщенията могат да са фалшиви.

Това е поредният проблем, който засяга уебсайта за резервации, който се използва от милиони пътници по цял свят. Миналия месец той беше обвинен, че е оставил много хотелиери и други партньори по света без пари в продължение на месеци. Тогава компанията оправда липсата на плащания с "технически проблем".


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети