Комисията по бюджет прие: Без реклами на хазарт по медиите, само върху билбордове
Бюджетна комисия прие на второ четене да се забрани рекламата на хазарт в медиите и хазартни зали да има само в населени места с над 10 хиляди жители, съобщава financialtribune.bg.
С промените в Закона за хазарта се забранява рекламата на хазартни игри в телевизии, сайтове и печатни медии. Тя ще остане позволена само върху билбордове и в спортни зали, които се намират далеч от училища, както и за спортна екипировка. Прие се и през целия лиценз инвестицията да се поддържа от страна на хазартния инвеститор, а сумата е 750 000 лева.
„За да получиш лиценз трябва игралната зала да се намира на не по-малко от 300 метра от забранените обекти, в това число от образователни институции“, подчерта Йордан Цонев от ДПС, който е един от вносителите.
Бюджетна комисия реши и хазартни зали да няма в населени места с под 10 хил. жители. „С тази промяна се забраняват хазартните зали в населени места с под 10 хил. жители, като това не важи за курорти и погранични места”, уточни Йордан Цонев.
От Министерството на финансите заявиха, че 104 са населените места, в които трябва да бъдат закрити игралните зали.
Прие се и на всяка реклама 10% от площта да е заета от надпис, че “хазартът носи риск от зависимост”.
Хазартният инвеститор трябва да внася и социално отговорна такса, която за онлайн залагания да бъде 100 000 лв., а бонусите в рекламите също падат.
50% от вноската, която правят хазартните оператори, ще отива за здравното министерство за лечение и терапия на хазартно зависими.
Бюджетна комисия прие и хората, които са записани в регистъра и получават социална помощ, да нямат достъп до игралните зали.
„Те няма да имат възможност да се отпишат от регистъра, ако получават социална помощ”, заяви Божидар Божанов от ПП-ДБ.
Прие се и въвеждането на софтуер, който да следи за максимален престой на интернет страници на хазартния оператор.
Въвежда се и изискването в игрални зали и игрални казина незабавното изплащане на печалбата да бъде сумата до 10 000 лв. в брой, а останалата част в рамките на следващия работен ден.
Лицата, които публикуват, излъчват или разпространяват реклама на хазартни игри се наказват с имуществена санкция от 10 000 до 30 000 лв. или глоба в размер от 5 000 до 10 000 лв.
Съветът за електронни медии (СЕМ) ще осъществява надзора на рекламното съдържание в медийното пространство и при установени нарушения ще сезира Националната агенция по приходите (НАП).
При нарушение изпълнителният директор на Националната агенция за приходите изпраща уведомление до организатора за установеното нарушение и му дава едномесечен срок да преустанови нарушението и да отстрани последиците.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/komisiyata-po-biudzhet-prie-be/