Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. КЗП: Категоризацията на мястото за настаняване е в пряка връзка с услугите, които то предлага

Парите

КЗП: Категоризацията на мястото за настаняване е в пряка връзка с услугите, които то предлага

Снимка:

При отказ от обещаните услуги - следва обезщетение

В разгара на лятото Комисията за защита на потребителите/КЗП/ напомня, че за да се ориентирате в услугите, които предлага избрания от вас хотел или къща за гости, е особено важно каква категория има мястото за настаняване. Категоризацията е в пряка връзка със съответствието на даден хотел по отношение оборудването на стаите, прилежащите заведения и останалите допълнителни услуги. От „броя на звездите“ клиентът най-лесно може да се ориентира дали в офертата му се предлага нещо, което всъщност не се включва във въпросната категоризация.

"Попадаме на случаи, в които обектът е категоризиран като семеен хотел или като къща за гости, а се рекламира като хотел. Това не е коректно, тъй като неслучайно Наредбата въвежда различни видове обекти и степени на категоризация и съответните изисквания, за да може даден туристически обект да получи този вид и тази категория”, обяснява председателят на КЗП Димитър Маргаритов.

Така например, един СПА хотел може да се рекламира по този начин, само ако притежава сертифициран СПА център. Този СПА център трябва да разполага със закрит плувен басейн. Задължително е да има и водна секция с басейн за възстановително и релаксиращо въздействие, масажна или класическа вана.

Освен да обяви „звездите си“, хотелиерът е длъжен да постави ценоразпис на рецепцията, предупреждават от КЗП. Цените трябва да са в левове, ясно изписани и в еднакъв размер спрямо всички туристи. Тази информация следва да бъде предоставена, както на български език, така и на английски.

„Независимо от това кога отиват на море – в средата на юни, началото на август или в края на септември, туристите трябва да получат едно и също качество на обслужването”, категоричен е шефът на КЗП Димитър Маргаритов. Той апелира към търговците да не се изкушават да свалят качеството на предлаганите от тях туристически услуги.

В тази връзка, когато туристите са избрали хотел на база ол инклузив, той трябва да предлага поне минималния задължителен асортимент от храни и напитки в съответните часови пояси. По отношение на напитките например, задължително трябва да има топли, безалкохолни, алкохол и коктейли. Храненията могат да бъдат в основния ресторант, снекбар, лоби бар или пул бар.

От КЗП съветват, ако по някаква причина част от обещаните услуги бъдат отказани на турист, той да поиска компенсация или други подходящи услуги, или отбив от цената.

Ако на място туристът открие сериозни разлики във вида и категорията на обекта, неговото местоположение и отдалеченост от плажа или обещаните допълнителни услуги с представените в рекламата в интернет, то той следва да се обърне към търговеца, на когото е заплатил, и да настоява за компенсация.

От Комисията съветват при установяване на проблем туристите да уведомят управителя на хотела или представителя на туроператора или турагента, от който са закупили почивката, и да настояват да им бъде предоставено това, за което са заплатили. Ако направят допълнителни плащания поради неизпълнените ангажименти, да пазят платежните документи. Те ще са необходими, за да бъдат възстановени въпросните суми. Ако не успеят да решат проблема в диалог с търговеца на място или на по-късен етап, да потърсят съдействие от Комисията за защита на потребителите.  

 


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Мнения

виж още

Мрежата

виж още

Хороскоп

архив