Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. КЗП: Половината от нарушенията на търговците се дефинират като нелоялна комерсиална процедура

Парите

КЗП: Половината от нарушенията на търговците се дефинират като нелоялна комерсиална процедура

КЗП: Половината от нарушенията на търговците се дефинират като нелоялна комерсиална процедура - Tribune.bg
Снимка:

Половината от установените нарушения на търговците се дефинират като нелоялна комерсиална процедура, коментира за БНТ Ангел Джалев от Комисия за защита на потребителите.

"За съжаление проверките показват една доста обезпокоителна тенденция. До настоящия момент сме извършили близо 700 проверки и сме установили 583 нарушения.

От тях 244 са дефинирани като нелоялни търговски практики. Обезпокоителна тенденция", посочва Джалев.

По думите му търговците въвеждат в някаква заблуда клиентите си и по този начин потребителите вземат неинформирано търговско решение за качествата, свойствата и цената на стоките, които закупуват. 

"Ако знаеха истинските качества и стойност на стоките, не биха ги закупили", смята експертът на КЗП. Той уточнява и нарушенията - подвеждащи етикети, разлика между обявената и реалната цена и др..

"От веригата до краен потребител се получава завишаване, ние работим в координация с колеги от други институции. Най-важното е да има прозрачност на цените и яснота от производител до краен потребител.

Всяко прилагане на нелоялна търговска практика е предпоставка за необосновано увеличаване на цената", отбелязва Ангел Джалев от Комисия за защита на потребителите.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети