L'Oreal придобива луксозния бранд Aesop за $2.5 милиарда
Френската козметична група L'Oreal сключи сделка на стойност 2.53 млрд. долара с бразилската Natura & Co за закупуването на Aesop, нейната австралийска луксозна марка, съобщи Ройтерс.
Според експерти сделката, която е най-голямото придобиване на L'Oreal до този момент, разширява присъствието на фирмата на пазара на луксозна козметика, като същевременно предоставя на бразилската компания известно финансово облекчение на фона на свиващи се маржове и тежък дълг.
"Придобиването на Aesop ще допринесе за разгръщането на огромния потенциал на L'Oreal за растеж особено в Китай, както и в сферата на туристическата търговия на дребно“, изтъква главният изпълнителен директор на L'Oreal Николас Йеронимус.
Aesop управлява почти 400 магазина и отчете продажби от 537 милиона долара през 2022 г., което е с 21% повече в постоянна валута спрямо година по-рано.
Компанията също отчете двуцифрен ръст във всичките си региони миналата година и заяви, че е навлязла на китайския пазар „със силно представяне, което надхвърля очакванията“. За Natura продажбата означава подпомагане на финансовото състояние и намаляване на задълженията, както и активно навлизане в Латинска Америка.
Придобиването, което подлежи на регулаторни одобрения, ще бъде платено в брой на крайната дата, която се очаква през третото тримесечие на 2023 г., съобщават от Natura.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/l-oreal-pridobiva-luksozniya-b/