Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Липсващи промо стоки и таксуване на редовни цени са сред потребителските неволи по празниците

Парите

Липсващи промо стоки и таксуване на редовни цени са сред потребителските неволи по празниците

Липсващи промо стоки и таксуване на редовни цени са сред потребителските неволи по празниците - Tribune.bg
Снимка:

Липсата на промоционални артикули и таксуването на намалени стоки на редовните им цени са сред най-честите проблеми, които потребителите обсъждаха във връзка с пазаруването по време на коледните и новогодишни празници, посочва Габриела Руменова, основател на платформата "Ние, потребителите". Освен това, в една от веригите за хранителни стоки клиентите не са имали възможност да ползват полагащите им се ваучери за отстъпки, предоставени заради лоялност и натрупани суми от пазаруване при търговеца. Други потребители са имали неволи с дефектни стоки, неправилно начислени неустойки при прехвърляне при друг мобилен оператор и други.

"Ако потребителят е привлечен в даден търговски обект с реклама за продукт в намаление, а впоследствие се окаже, че търговецът не е осигурил количества, съответни на очаквания интерес, който е създал с рекламата, то това е нелоялна търговска практика", припомня Руменова. Нарушение е и когато уж намалените стоки се таксуват на касата на редовните им цени. При по-голям пазар, както е около празниците, клиентите трудно успяват да проследят коректността при маркирането на всеки от артикулите и лесно могат да се окажат подведени.

Направеният от „Ние, потребителите“ годишен обзор сочи, че сред най-драстичните нарушения и важните потребителски теми през 2023 година са:

 – Индексирането на цените на мобилните услуги при действащи договори, без право на отказ без неустойки

 – Принудителната продажба на пластмасови кутийки за храна от витрината на суперите, без алтернативи

 – Измами и нелоялни практики при предлагането онлайн на медикаменти и уреди за отслабване

 – Нарушаването на потребителските права при намаления и промоции на хранителни продукти, облекла, стоки за дома и други.

 – Как шринкфлацията „отхапва“ от потребителските опаковки, а скимпфлацията неусетно влошава качеството на продуктите с цел намаляване на психологическия ефект от поскъпването на стоките заради инфлацията

 – Пропуските при резервации на туристически услуги и рисковете при сделки с нерегламентирани лица

 – Задължителното отдаване под наем на чадъри и шезлонги в комплект на плажа, което е нелоялна търговска практика, потвърдена от Министерството на туризма

 – Нелоялни практики на телекоми при телефонни оферти за подновяване на договора

 – Капаните на презентациите и договорите извън търговски обект

 – Клиентските карти за отстъпки и измамите в социалните мрежи, които събират лични данни

 – Влиянието на инфлуенсърите върху потребителското поведение

 – Навлизането на изкуствения интелект в потребителската сфера

 – Как идеята за кръговата икономика кореспондира с потребителското право

 – Новите законодателни инициативи на европейските институции в областта на потребителската защита относно безопасността и качеството на продуктите.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети