Липсващи промо стоки и таксуване на редовни цени са сред потребителските неволи по празниците
Липсата на промоционални артикули и таксуването на намалени стоки на редовните им цени са сред най-честите проблеми, които потребителите обсъждаха във връзка с пазаруването по време на коледните и новогодишни празници, посочва Габриела Руменова, основател на платформата "Ние, потребителите". Освен това, в една от веригите за хранителни стоки клиентите не са имали възможност да ползват полагащите им се ваучери за отстъпки, предоставени заради лоялност и натрупани суми от пазаруване при търговеца. Други потребители са имали неволи с дефектни стоки, неправилно начислени неустойки при прехвърляне при друг мобилен оператор и други.
"Ако потребителят е привлечен в даден търговски обект с реклама за продукт в намаление, а впоследствие се окаже, че търговецът не е осигурил количества, съответни на очаквания интерес, който е създал с рекламата, то това е нелоялна търговска практика", припомня Руменова. Нарушение е и когато уж намалените стоки се таксуват на касата на редовните им цени. При по-голям пазар, както е около празниците, клиентите трудно успяват да проследят коректността при маркирането на всеки от артикулите и лесно могат да се окажат подведени.
Направеният от „Ние, потребителите“ годишен обзор сочи, че сред най-драстичните нарушения и важните потребителски теми през 2023 година са:
– Индексирането на цените на мобилните услуги при действащи договори, без право на отказ без неустойки
– Принудителната продажба на пластмасови кутийки за храна от витрината на суперите, без алтернативи
– Измами и нелоялни практики при предлагането онлайн на медикаменти и уреди за отслабване
– Нарушаването на потребителските права при намаления и промоции на хранителни продукти, облекла, стоки за дома и други.
– Как шринкфлацията „отхапва“ от потребителските опаковки, а скимпфлацията неусетно влошава качеството на продуктите с цел намаляване на психологическия ефект от поскъпването на стоките заради инфлацията
– Пропуските при резервации на туристически услуги и рисковете при сделки с нерегламентирани лица
– Задължителното отдаване под наем на чадъри и шезлонги в комплект на плажа, което е нелоялна търговска практика, потвърдена от Министерството на туризма
– Нелоялни практики на телекоми при телефонни оферти за подновяване на договора
– Капаните на презентациите и договорите извън търговски обект
– Клиентските карти за отстъпки и измамите в социалните мрежи, които събират лични данни
– Влиянието на инфлуенсърите върху потребителското поведение
– Навлизането на изкуствения интелект в потребителската сфера
– Как идеята за кръговата икономика кореспондира с потребителското право
– Новите законодателни инициативи на европейските институции в областта на потребителската защита относно безопасността и качеството на продуктите.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/lipsvashti-promo-stoki-i-taksu/
Коментари (0)
Добави коментар