„ОК Супертранс“: Има работещи таксита, но работата е в пъти по-малко, няма да издържим месеци
Таксиметровите шофьори са доста рисков контингент, качват всякакви хора, работят на летището, обяснява изпълнителният директор Людмил Лазаров
Как в условията на извънредно положение работят в таксиметровия бранш? От Tribune.bg разговаряме с Людмил Лазаров, изпълнителния директор на „ОК Супертранс“.
Има ли трафик, какви са оборотите в момента? Кой и как ползва такси, г-н Лазаров?
Нещата са доста зле. Все още има работещи таксита, но работата е в пъти по-малко, отколкото е било в обичайно време. Твърде малко е и не стига. Много от колегите не работят. Просто защото някои се страхуват, а други виждат, че няма работа и само си губи времето на улицата. Но все още има работещи таксита.
Споделят таксиметрови шофьори, че изкарват по 20-ина лева, което трудно стига и за наем…
Да, тези, които работят. Но повтарям, че голямата част не работят. Те също са хора и ги е страх. Те са доста рисков контингент, качват всякакви хора, работят на летището. Една част пък се отказаха и не работят в момента, защото не могат изкарват пари достатъчно да си поддържат дори колите.
Какво се случва с крайградските превози, има ли проблем там?
Не, няма. Има документи, които са на сайта на МВР и с тях се минава. Не е проблем. Всеки, който иска да пътува извън София с такси, пътуването му е важно да бъде обосновано. Например хора, които се прибират от чужбина и си пътуват до родните места в България.
Вчера един американец беше закъсал в Банско, още от блокирането на града го извозихме. Той човекът стои там от много време и не може да си намери самолетен билет, то това му беше проблемът, но го закарахме до летището. Т.е. има документи, с които да се осъществяват тези курсове извън София.
Вашата прогноза кой и как ще издържи в следващите месеци?
Не виждам как може да се издържи месеци, поне при нас, няма как. Надяваме се до седмици нещата да приключат. Надяваме се. Но месеци е твърде много. Постепенно и тези, които работят, и те ще спрат. Те изкарват толкова малко, че едвам се хранят с тях.
Основно на поръчки разчитате?
Поръчки, то на улицата няма хора, няма кой да спира таксита. Основно на поръчки, на летището, на автогарата, но и там пътникопотокът е сериозно намалял. Каквото е съотношението на хората по улиците преди извънредното положение и сега, същото е на летището и на автогарата.
Ако има предложение към бранша да ви включат и вас в тези бързи тестове, ще се отзовете ли? Виждате ли смисъл?
Пише, че градският транспорт били рисков контингент. А такситата също возят доста хора, когато работят, и също би следвало да се включат.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/liudmil-lazarov-vse-oshte-ima-raboteshti-taksita-no-rabotata-e-v-pati-po-malko/
Коментари (1)
22.04.2020 06:11 / Отговор
Добави коментар