Министерство на труда се зае да регламентира хоум офиса – как се отчита свършеното и работното време
Министерство на труда и социалната политика предлагат при работа хоум офис шефът да няма право да търси работника в почивните дни чрез имейли и съобщения в социални мрежи.
Промяната е част от цял пакет поправки в Кодекса на труда, които бяха публикувани за обществено обсъждане, предаде БТВ.
„С цел да се осигури закрила на работещите от разстояние се предлага регламентиране на „правото на изключване“, се посочва в мотивите.
Т.е. правото на работника да не осъществява електронна комуникация с шефа си по време на междудневната и седмичната почивка.
Тъй като при някои професии е необходимо в определени ситуации шефът да има право да комуникира с работника, се регламентира възможността с индивидуалния или колективния трудов договор да се уговорят условията, при които това ще е допустимо.
С поправките се регламентират и минималните изисквания затова какво да съдържа трудовият договор, ако работим от разстояние.
Работникът ще е задължен да осигури мястото, на което ще работи от разстояние, като то не трябва да крие риск за здравето и живота му.
Предлагат се и промени, свързани с отчитането на свършената работа от разстояние и контрола на работното време.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/ministerstvo-na-truda-se-zae-d/