Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Министерство на труда се зае да регламентира хоум офиса – как се отчита свършеното и работното време

Парите

Министерство на труда се зае да регламентира хоум офиса – как се отчита свършеното и работното време

Министерство на труда се зае да регламентира хоум офиса – как се отчита свършеното и работното време - Tribune.bg
Снимка:

Министерство на труда и социалната политика предлагат при работа хоум офис шефът да няма право да търси работника в почивните дни чрез имейли и съобщения в социални мрежи.

Промяната е част от цял пакет поправки в Кодекса на труда, които бяха публикувани за обществено обсъждане, предаде БТВ.

„С цел да се осигури закрила на работещите от разстояние се предлага регламентиране на „правото на изключване“, се посочва в мотивите.

Т.е. правото на работника да не осъществява електронна комуникация с шефа си по време на междудневната и седмичната почивка.

Тъй като при някои професии е необходимо в определени ситуации шефът да има право да комуникира с работника, се регламентира възможността с индивидуалния или колективния трудов договор да се уговорят условията, при които това ще е допустимо.

С поправките се регламентират и минималните изисквания затова какво да съдържа трудовият договор, ако работим от разстояние.

Работникът ще е задължен да осигури мястото, на което ще работи от разстояние, като то не трябва да крие риск за здравето и живота му.

Предлагат се и промени, свързани с отчитането на свършената работа от разстояние и контрола на работното време.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети