Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Надзор или „фирмено разузнаване“ с цел кражба на бизнес – какво се случва с „Евроинс“ в Румъния?

Парите

Надзор или „фирмено разузнаване“ с цел кражба на бизнес – какво се случва с „Евроинс“ в Румъния?

Надзор или фирмено разузнаване с цел кражба на бизнес – какво се случва с Евроинс в Румъния? - Tribune.bg
Снимка:

Два дни. Един ден. Три дни, два от които са почивни. Това са част от сроковете, в които румънският финансов застрахователен надзор към ASF е искал спешно да им се предостави информация за изплатени щети, откази и отчети от „Евроинс Румъния“.

Според статистиката на „Евроинс“, предоставена на Fakti.bg, в продължителен период – всъщност почти през цялото време от началото на 2021 г. досега, служители на ASF са били постоянно в офисите им в Румъния или са били заети ежеседмично и ежедневно да искат справки от поделението на българската компания.

Ако се сметне колко време и усилия би отнемало на надзора да наблюдава така внимателно и останалите застрахователни компании, само в този отдел на ASF трябва да работят поне 50, ако не и повече хора, които се занимават само с искане и обработване на справки.

Въпросът е какъв е резултатът от работата им и наистина ли това е от полза за потребителите? Дълго време румънците плащаха цена за „Гражданска отговорност“, която е сред най-ниските, ако не и най-ниската в целия ЕС. Естествено, най-голям пазарен дял имаше компанията, която продава най-евтините застраховки – „City“. Надзорът обаче явно не е успял да иска достатъчно справки от тях, за да разбере в какво състояние са били, тъй като накрая се оказа, че „City“ не може да плаща. Вместо „City“ през същото време очите на отговорните лица са вперени в „Евроинс“. Последиците се усетиха от всички румънци в увеличената цена на застраховката, след като накрая „City“ фалира.

От отчетите става ясно, че застрахователният надзор на ASF много се е интересувал от платените и отказани щети. И данните е трябвало да бъдат предавани в рекордно кратки срокове. Така например през януари 2021 г. надзорниците са решили, че искат информация за плащанията по 20 610 щети, а заедно с това трябва отново да им се изпрати отчета за юли - септември на 2020 г. И всичко това - да се изпрати до два дни. През есента пък са поискали на два пъти информация за увеличението на продажбите на „Евроинс“ след фалита на „City“, и то отново в рамките на 2-3 дни.

Интересно, че голяма част от исканията са за банкови сметки и сделки, както и за различни отчети и финансови показатели, които периодично всеки застраховател изпраща до надзора. Застраховката „Гражданска отговорност“ и презастрахователният договор също живо са интересували отговорните държавни служители, като от броя на поисканите и получени отговори можем да се стигне до извода, че застрахователните надзорници в ASF лично са се грижили за всеки автомобил, претърпял катастрофа със застрахован в „Евроинс“. И така се стига до числото 385 – толкова са отговорите на запитванията, отделно от отчетите и допълнителните искания, изпратени към надзора през 2021 и 2022 г. Средно това прави почти четири на седмица или приблизително почти всеки работен ден застрахователният регулатор е бил в компанията, искал е и е получавал справки.

До юни 2022 г., при всички искания и отчети, надзорниците не са открили нищо. Внезапно в последните месеци на миналата година обаче „изчислили“, че на компанията ѝ трябват пари, а някои искания за плащане на щети се отхвърлят и са решили, че това не е редно. Някои от запитванията на департамента, ръководен от Кристиян Рошу, доста учудват – например надзорът решава да си поиска електронно справки, които са му предоставени преди това. Или да поиска копия на 68 застрахователни обезщетения. В друг случай надзорниците са питали как да отворят файлове и са поискали да им бъде направена презентация на система за управление на плащания, както и да им се даде работният график на няколко отдела в компанията.

Застрахователните надзорници на ASF дори са си поискали обяснителни бележки по темите, обсъждани на среща на мениджмънта на компания на конкретна дата. Поискали са и пробен сценарий за тест на IT системите, както и акаунти, които им позволяват да влизат във вътрешни системи и архиви на компанията. Последните такива искания са направени от октомври насам, а през ноември са поискали и пълен списък на всички служители в застрахователя.

На практика застрахователният регулатор на Румъния в момента може да разполага с пълни данни не само за служители, но и за клиенти на компанията и да събира и информация за клиентите. След това усърдие не може да не си зададем въпроса дали някой няма да използва събраната информация в свой интерес?

 


Последвайте ни в Google News

 

Етикети Евроинс
Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.