Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Няма никакво основание да се счита, че някой някъде се опитва да завишава цените на имотите

Парите

Няма никакво основание да се счита, че някой някъде се опитва да завишава цените на имотите

Няма никакво основание да се счита, че някой някъде се опитва да завишава цените на имотите - Tribune.bg
Снимка:

"Нищо нереално няма в цените и няма как те да бъдат завишавани в пазар, където има изключителна конкуренция във всички посоки в сектора. Няма никакво основание да се счита, че някой някъде се опитва да завишава цените. Цените на имотите са отражение на цялостната икономическа ситуация в страната".

Това заяви пред БНР Добромир Ганев от Националното сдружение "Недвижими имоти".

По думите му все още не може да се каже със сигурност по какъв начин ще се отразят няколкото рестрикции, които БНБ предприе към търговските банки по отношение на жилищното ипотечно кредитиране. Според по-голямата част от колегията обаче това вероятно ще се отрази.

През второто тримесечие видяхме сериозни ръстове по отношение на няколко големи градове в страната, отбеляза Ганев и обясни, че това се дължи на увеличения обем на сделките, който продължава.

"Ръстът там е средно с около 5-15%. За София е около 13%. 7-те основни града, които формират 40% от пазара, са София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора и Несебър. Южното Черноморие е един от най-големите пазари в страната".

Ако погледнем от 2010 г. до сега като период на растеж на цените, ние не сме в първите 5, а се движим около 10-12-о място в Европа, отбеляза още Добромир Ганев. Данните показват, че София е някъде на 90-о място сред европейските градове от 137 изследвани града и е на 13-о място в Източна Европа.

"За 6 месеца в класацията София, Варна, Пловдив и Бургас са подобрили, покачили са се в класацията като цени на имотите в централните части на градовете. Последните месеци бяха много активни. Една от причините е ниската цена на кредитите - там безусловно сме на 1-2 място в последната година по цена на ресурса".

Освен това той спомена и факта, че от 2019 г. около 60% са се увеличили средните брутни възнаграждения на българите, което също е значителна част от основанията за интереса към закупуване на имоти и покачването на цените.

Друга сериозна причина за увеличаване на индекса на жилищните цени е намалялото предлагане, отчете специалистът. Очаквахме спад на обема от сделки и той се случи, декларира той.

"Година и половина имахме постоянен спад на обема от сделки. Поради малкото предлагане не видяхме спад на цените. В момента също тече тази тенденция".

Ганев не очаква в София да има драстичен спад, точно заради намалялото предлагане:

"При тази конюнктура на покачване на доходите и малкото предлагане трудно ще видим драстично спадане на цените. Може за последното тримесечие за някои райони да видим лек спад на ръстовете, но и това не е сигурно".

Според него ако НСИ засичаше статистиката извън шестте големи града, щяхме да видим спад на цените. 17% е спадът на обема от сделки за 9-месечието в цяла България, посочи той.

По думите му най-достъпният град в България за закупуване на имот е Пловдив, който е на 30-та позиция от 130 града в Европа. София е на второ място в България по достъпност и на 39-о място в Европа. Бургас е на 42-ро място, а Варна е на 52-ро място в Европа. В Източна Европа нашите 4 града са в топ 10, обяви експертът.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети жилища, имоти

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.