Оптимизмът се завръща: Българинът развързва кесията за коли и имоти
През януари потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани от предходното наблюдение. Това съобщават от Националния статистически институт. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
Общият показател на доверие на потребителите през януари 2024 г. се покачва с 6,7 пункта спрямо нивото си от октомври 2023 г. (от -22,2 на сто на -15,5 на сто). Повишаване на потребителското доверие се отчита сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 8,8 и 2 пункта.
Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца бележи известно подобрение - увеличение на балансовия показател с 5,2 пункта. Същевременно и очакванията им за следващите дванадесет месеца са по-оптимистични.
В сравнение с три месеца по-рано се наблюдава лек позитивизъм както в оценките на потребителите относно настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца, така и в прогнозите им за следващите дванадесет месеца.
За безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите през януари се изместват към запазване или незначително намаление.
През януари се регистрира подобрение на общата оценка на условията за спестяване при настоящата икономическа ситуация в страната, като се наблюдава и известна положителна промяна в очакванията за следващите дванадесет месеца.
Последната анкета отчита и подобрение в намеренията им за извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за покупка на кола, за покупка или построяване на жилище (вила) и за подобрения в дома през следващите дванадесет месеца
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/optimizmat-se-zavrashta-balgar/