Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. БСК: Плах оптимизъм за подобряване на бизнес средата у нас

Парите

БСК: Плах оптимизъм за подобряване на бизнес средата у нас

БСК: Плах оптимизъм за подобряване на бизнес средата у нас - Tribune.bg
Снимка:

70% от членовете ни определят като основна пречка за развитие липсата на работна ръка, обясни Радосвет Радев

Българската стопанска камара /БСК/ за поредна година представи своето проучване „2019г. през погледа на бизнеса”.

18%  от анкетираните виждат подобрение на бизнес климата спрямо предходната година, 44% смятат, че той се е влошил, а 37% твърдят, че няма промяна по този показател.

„С 4% расте оптимизмът сред предприемачите. Очакването за влошаване на бизнес климата също намалява с 5 на сто спрямо предишната година. Има плах, крехък оптимизъм за подобряване на бизнес средата”, изтъкна председателят на БСК Радосвет Радев.

Като основна пречка пред бизнес развитието си членовете на работодателската организация сочат липсата на работна ръка. 79% от тях поставят това на първо място в анкетата.

Димитър Бранков от БСК посочи, че най-голям е недостигът на тесни специалисти.

„Демографските негативни тенденции и състоянието на образованието влияят тук. 160 000 младежи в страната не учат и не работят, което показват, че някои програми не дават резултат. Бизнесът подкрепя като мерки  увеличаване на заетите от трети страни, промяна в Кодекса на труда, известни съкращения и преструктуриране в държавния сектор, за да се насочат хората в частния сектор”, разясни още Димитър Бранков.

Сред другите посочени пречки са бюрокрацията, корупцията, качеството на образованието, липсата на доверие и негативизъм спрямо бизнеса, гражданският натиск върху някои инвестиционни проекти.

63% от членовете на БСК подкрепят мерките на държавната администрация за привличането на работна ръка от страни извън ЕС. Диференцираните ставки по ДДС се одобряват от 54% от бизнеса. 80% от анкетираните подкрепят отпадането на задължението на работодателите да плащат първите три дни болнични на служителите си.

47% от търговците са притеснени от наредбата за касовите апарати и декларират, че ще се откажат от използването на касов апарат от следващата година.

Сивата икономика намалява.

„НАП за последните две години губи близо половината от доверието си. Престъпността е 30%, преди година 49%, като че ли средата, в която работи българският бизнес е с по-малко криминален характер. Сивата икономика също намалява. Регулаторната тежест спада с 15%”, подчерта председателят на БСК Радосвет Радев.

Относно перспективите пред икономиката ни през 2020 година, очакванията на предприемачите за броя на работните места са за 28% ръст, но също толкова са мениджърите, които песимистично гледат на нещата и сочат предстоящ спад. 63% от анкетираните очакват ръст на цените на суровините, като 75% се безпокоят от ръст на енергийните цени. 65% от мениджърите очакват и ръст на инфлацията. Брекзит ще повлияе на 25% от анкетираните.

„От сегашните 28 страни в ЕС България е най-малко е засегната”, коментира Радев.

Фалитът на туроператора „Томас Кук” ще се отрази според допитването на 18% от членовете на БСК. Далече за бизнеса стои и темата на санкциите САЩ-Китай. Позеленяването на Европа изглежда страшно за 36% от  предприятията в българската икономика.

„Бизнесът има очаквания за стагнация през следващата година”, предупреди Радосвет Радев. 

 


Последвайте ни в Google News

 

Етикети БСК

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.