Потребителите в България са похарчили с 64% повече пари онлайн по време на пандемията
Страхът от заразата кара хората да минимизират физическия контакт
Потребителите в България са похарчили с 64% повече пари онлайн по време на пандемията, а безкешовите разплащания продължават да са във възход, сочи проучване на „Аксес Файнанс“.
Анализ на потреблението показва, че през декември 2020 г. е достигната точката на най-висок дял на онлайн трансакциите. Данните показват, че потребителите се ориентират към дистанционното разплащане на продукти и услуги, като започват все повече да се възползват от удобството на финансовите инструменти.
Тенденцията за увеличаване на онлайн трансакциите започва да се наблюдава още в периода преди пандемията, а ако се запази и през 2021 г., за първи път онлайн трансакциите може да изпреварят тегленията на банкомат като дял. Данните за потреблението дават ясен сигнал, че навиците на пазаруване на потребителите са започнали да се променят, а пандемията от COVID-19 е дала силен тласък на онлайн разплащанията.
Според данни, предоставени от Mastercard, анализиращи потреблението на кредитни и дебитни карти в България, броят на онлайн трансакциите в категориите бързооборотни стоки, спорт и оборудване за дома е достигнал впечатляващия ръст от 160% през 2020 г., сравнено с 2019 г.
Сред водещите причини са локдауните, както и потенциалният страх от разпространението на заразата и желанието на хората да минимизират физическия контакт, коментират експерти от „Аксес Файнанс“.
От началото на пандемията до февруари 2021 г. се забелязва впечатляващ ръст в сегмент „електроника и техника“, където общата похарчена сума онлайн е с 93% по-голяма спрямо същия период на предходната година.
Предвид дългосрочното затваряне на молове и магазини се забелязва и ръст на общите суми, похарчени онлайн за дрехи и козметика, съответно с 37% и 22%. Сумата, похарчена за стоки втора употреба онлайн, е нараснала с близо 70%.
Забелязва се и по-висок интерес към пазаруването на хранителни продукти онлайн. От началото на пандемията, потребителите са похарчили с 8% повече в онлайн супермаркети.
През януари 2021 г., по време на втория локдаун, спадът в потреблението на картодържателите в ресторанти и заведения за хранене достига до 58%. Съизмеримо с това е и намалението при заплащане на туристически услуги онлайн, а в някои месеци на 2020г. спадът достига до 80 %.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/potrebitelite-v-balgariya-sa-poharchili-s-64-poveche-pari-onlayn-po-vreme-na-pandemiyata/