Продукт в рекламната брошура на супермаркетите - 20 000 лева такса
За логистика доставчикът дължи между 6 и 8% от стойността на продукт
За да влезе продукт в рекламна брошура на хранителна верига, се плаща такса, която стига до 20 000 лева. Това разкриха за bTV от Националната асоциация на млекопреработвателите.
Литър мляко от производител към преработвател е около 1,15 лева, обясни за bTV един от фермерите. За потребителите във фирмения магазин цената е 2,30 лева. Този производител не предлага продукта си в големи вериги, където млякото на други фирми варира между 3 и 4 лева.
Вчера килограм кашкавал се продаваше за 22,20 лева, но днес отново е по-скъп. Разликата идва от надценката и различни такси, казват от Националната асоциация на млекопреработвателите.
За логистика доставчикът дължи между 6 и 8% от стойността на продукта. И още между 10 и 20% от продаденото за месеца. Таксите не се прилагат от всички вериги и са различни спрямо доставчика.
От своя страна търговските вериги имат допълнителни разходи към доставната цена.
Част от тях са за транспорт, логистика, складиране, заплати и реклами. Много от продуктите са с минимални надценки, казват още от Сдружението за модерна търговия.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/produkt-v-reklamnata-broshura-/