Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Реални ли са намаленията в мрежата?

Парите

Реални ли са намаленията в мрежата?

Снимка:

От Комисията за защита на потребителите отчитат ръст на жалбите за фалшиви промоции при пазаруване в интернет

Онлайн магазини привличат потребителите с обещания за ниски цени, а след това предлагат стоките на по-високи, съобщи Нова телевизия. През последните дни Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи нелоялни търговски практики, свързани с фалшиви промоции при няколко онлайн търговци. На тези, които са подвели клиентите си, ще бъдат наложени санкции.

Броят на жалбите срещу онлайн търговци расте. За първите 9 месеца на годината те са около 2 300 – с 20% повече от същия период на 2017 г. Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов отдава това и на сериозното интензифициране на търговията в онлайн пространството.

Най-често потребителите се оплакват от неспазен срок на доставка, липса на наличност на намалени стоки, отказ на търговеца да приеме обратно стока в законовия срок от 14 дни или невъзможност да я достави на обявената цена. От бранша съветват, при проблем с поръчката, клиентът да потърси първо самия продавач.

„Търговците премълчават някакви съществени характеристики на продукта било то по отношение на неговите гаранционни и извънгаранционни условия, било то по отношение срока на доставка“, каза Христо Трендафилов от Комисията за защита на потребителите.

Специалистите съветват винаги да проверяваме търговеца преди да поръчаме.

„Когато видиш един продукт, който е на минус 80 или 90%, или съмнително ниска цена, в повечето случаи това води до измама. Нито един сериозен търговец не би си позволил да продава винаги и непрекъснато на загуба. Клиентите, би трябвало, търсейки дадена стока да избират сигурни и качествени, изградени брандове“, категоричен е Калоян Христов от Българска Е-комерс Асоциация.

„В момента, в който отворите един сайт и не можете да намерите информация коя е фирмата, която стои зад конкретния сайт, трябва да ви се повдигнат някакви флагове, че това може би е някакъв проблем“, предупреждава онлайн търговецът Любомир Бабуров.

По думите на председателя на КЗП Димитър Маргаритов е много важно, в процеса на избор и поръчка на дадена стока, потребителите да пазят цялата информация, която се акумулира в хода на този процес, за да могат да реагират при проблем и да настояват за цената и срока за доставка. А когато реакция няма от страна на търговеца, Комисията ще може да помогне, тъй като ще разполага с цялата история на тази поръчка. Важно е потвърждението на заявката и приетата поръчка.

„Често потребителите прибягват до консултация по телефон и забравят, че има конкретен механизъм за поръчка. Препоръчваме това да не се прави, защото по този начин няма да имаме и ние необходимата информация и доказателства, ако впоследствие нещо се обърка”, обясни председателят на КЗП Димитър Маргаритов.  


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема