Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Сватосването се оказа мощен бизнес, само в САЩ за 2023 г. е оценяван на 4 млрд. долара

Парите

Сватосването се оказа мощен бизнес, само в САЩ за 2023 г. е оценяван на 4 млрд. долара

Сватосването се оказа мощен бизнес, само в САЩ за 2023 г. е оценяван на 4 млрд. долара - Tribune.bg
Снимка:

Индустрията за запознанствя се оценява на 4 милиарда долара през 2024 г. само в САЩпише Fortune. През последните години мачмейкингът, както се нарича, не е просто инструктаж за запознанства, а индивидуално сватосване. Останала в сянката на сайтовете и приложенията за запознанства, тази вековна практика отново се превърна в предпочитана опция от онези, които разполагат със средства да платят за нея и имат желание да включат човешката динамика на търсенето на любов от трета страна.

"Хората се чувстват все по-комфортно да възлагат интимния си живот на външни изпълнители, както биха наели личен треньор във фитнеса или частен готвач, който да им приготвя храна", пояснява Рейчъл Грийнуолд, американска мачмейкърка и член на ръководството на Харвардското бизнес училище, чиито елитни услуги струват от 10 000 до 75 000 долара на месец и минимален тримесечен ангажимент.

Разбира се, не всеки може да наеме личен треньор или частен готвач. Но дори и на по-ниските нива, личното сватосване съвсем не е същото като запознанствата чрез алгоритъм и цените, възлизащи на хиляди долари или повече – отразяват това, пише Fortune.

Точните цифри са неуловими, представители на индустрията са категорични, че тя е в период на растеж. Освен всичко друго, за тази работа не се изисква лиценз и тя до голяма степен не е регулирана.

"По същество това е нещо, което бих нарекъл Див запад", споделя Грийнуолд.

Според нюйоркската мачмейкърка Лиза Клампит, в началото на века в САЩ е имало около 50 мачмейкъра, а сега само в САЩ са над 5000.

Много клиенти са се уморили от подхода към запознанствата онлайн чрез приложения или са решили, че инвестираното от тях време не носи дивиденти.

Мачмейкърите обясняват, че макар клиентите обикновено да търсят обвързващи отношения, бракът не винаги е цел, което е една от причините, поради които предварително се изисква задълбочен процес на проверка и интервю. Например някой, който току-що е преживял развод, може просто да иска да се запознае с различни хора.

Елитните сватовници твърдят, че имат кратки списъци с предложения, понякога половин дузина или дори по-малко, за да могат да се съсредоточат върху нуждите на VIP клиентите и да реагират бързо. В долната част на ценовия спектър клиентите могат да очакват по-скоро подход на агенция - по-евтин, но и по-малко личен.

Рейчъл Грийнуолд, например, работи само с мъже, отчасти защото така повелява математиката. Други мачмейкъри правят същото.

"Средностатистическият клиент е над 40 години, защото цената е толкова висока, че по-младите обикновено не могат да си я позволят", обяснява Грийнуолд.

По думите й над 40-годишна възраст има много по-голямо предлагане на фантастични самотни жени и малко на фантастични мъже. И много от тези мъже, които търсят сватовници, искат да се срещат с жени 10 години по-млади, защото искат да имат деца, така че на пазара има натиск върху жените.

"Ние не сме магьосници – много е важно това да се знае от хората. Не е като да ви дадем меню и да си поръчате каквото пожелаете", признава Грийнуолд.

Повечето мачмейкъри са съгласни, че "успехът" е в очите на клиента, независимо дали става въпрос за взаимно удовлетворяваща връзка, брак или просто процес на себепознание. И признават, че да гледаш отблизо как клиентите се опознават и влюбват, никога не омръзва.

 

 


Последвайте ни в Google News

 

Етикети САЩ
Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.