Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Тенденция: Виното поскъпва в цял свят

Парите

Тенденция: Виното поскъпва в цял свят

Тенденция: Виното поскъпва в цял свят - Tribune.bg
Снимка:

Цените на виното се покачват в целия свят, посочва онлайн портал за данни и анализи Wine Business Analytics. Тази тенденция е особено забележима в САЩ, където клиентите са принудени през последните месеци да плащат все повече дори за вино местно производство.

От друга страна, приходите, които реализират участниците на пазара в световен мащаб се очаква да се увеличат от 169,1 милиарда долара през 2022 г. до 215,6 млрд. долара през 2028 г.

САЩ са световен лидер на този пазар по отношение на приходите, които през 2022 г. възлизат на 52,7 милиарда долара. На второ място е китайският пазар (около 25,8 млрд. долара), следван от френския (24,1 млрд. долара), посочва statista.com.

Според Андрю Адамс, редактор към специализираното издание Wine Business Analytics инфлацията със сигурност играе роля при поскъпването на виното, но на фона на масовото повишаване на цените на стоки и услуги експертите от лозаро-винарския сектор посочват и други фактори за повишаването на цените отвъд Океана. Сред тях са нестабилната икономическа среда в световен мащаб и екстремните климатични условия.

Компаниите за стъклени изделия на Стария континент, които снабдяват със стъклени бутилки и производителите в САЩ, са принудени да вдигнат цените заради поскъпването през 2022 г. и през част от 2023 г. на природния газ, ключов компонент при производството на стъкло. На този фон цената, на която винарните в САЩ купуват бутилките, се е повишила с около 20 на сто през миналата година, нещо което е оскъпило продукцията на местните винопроизводители.

„Скочиха цените на корковите тапи, на капсулите за бутилките, на етикетите. Всичко поскъпва твърде драстично“, посочва Андрю Адамс. Освен това често винопроизводителите са принудени да бутилират бързо виното, което ги принуждава да се съгласят с цените, които им предлагат доставчиците на бутилки и други материали, без много да се двоумят.

„За да можете да предложите вашето вино на потребителите, трябва да платите каквото е необходимо“, посочва Шалини Секхар, която притежава винарната „Отавино уайнс“.

На този фон предприемачи отбелязват, че са се повишили и разходите им за труд, тъй като са скочили възнагражденията на гроздоберачите, както и на другите работници и служители във винения сектор.

Винопроизводителите прехвърлят голяма част от тези допълнителни разходи върху клиентите си, които купуват бутилки с вино в магазините или си ги поръчват в ресторантите и другите заведения.

При продажбите на вино съществува един фактор, който не е характерен за редица други сектори. Потребителите често предполагат, че по-ниската цена на виното е знак, че и качеството му е по-лошо. Всъщност това не винаги е така, но на този предразсъдък робуват немалко любители на виното. Заради това дори и да могат да си позволят да намалят цените, редица винопроизводители не го правят, напомнят експерти.

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети