Тежко, но наложително решение: Стартъп уволни 90% от хората си и даде работата им на бот
Стартъп компания от Индия уволни 90 на сто от персонала, като той е заменен от чатбот, задвижван от изкуствен интелект. Изпълнителният директор и основател на Dukaan коментира, че машината обработва заявки на клиенти много по-бързо от неговите бивши служители, съобщава Financial Tribune.
Собственикът на компанията обяснява, че чатботът е бил създаден специално за нуждите на компанията. Според данните ботът може да отговори незабавно на първоначалните запитвания на клиенти, докато това отнемало на служителите му средно 1 минута и 44 секунди.
Средното време, необходимо за разрешаване на проблема на клиент, също е спаднало с почти 98%. С въвеждането на технологията компанията е намалила разходите за своята функция за поддръжка на клиенти с около 85%.
Технологичният основател казва, че Dukaan все още наема служители за множество позиции. Според уебсайта на фирмата сред свободните места са такива в сферите на инженерството, маркетинга и продажбите.
Предприемачът коментира още през юли пред CNN, че вярва: „в бъдеще, в което ИИ и хората работят заедно, като всеки прави това, което умее най-добре“, и че проучва възможностите за използване на ИИ в работа, включваща графичен дизайн, илюстрация и наука за данни.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/tezhko-no-nalozhitelno-resheni/