Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. В е-търговията идва времето на модела „купи сега, плати по-късно“

Парите

В е-търговията идва времето на модела „купи сега, плати по-късно“

В е-търговията идва времето на модела купи сега, плати по-късно - Tribune.bg
Снимка:

Все повече хора ще взимат покупките си от шкафчетата на куриерските фирми

Онлайн клиентите все повече ще предпочитат модела „купи сега, плати по-късно“ и ще взимат пратките от шкафчетата на куриерските служби. Това сподели председателят на Българската Е-комерс Асоциация (БЕА) Жанет Найденова в новия епизод на подкаста „Ние, потребителите“.

Според нея новият модел „купи сега, плати по-късно“ ще продължи да набира скорост и ще скъсява дистанцията с традиционния за България метод „наложен платеж“, който за 3-4 години се е свил с приблизително 15%. Ще продължи възходът и на картовите разплащания. „Проучването ни през миналата година, което обхвана над 4,5 млн. пратки, сочи че около 60% от плащанията са с наложен платеж за сметка на ръст на тези с дебитни и кредитни карти, които при покупката на дигитални услуги пък са 100%“, посочи г-жа Найденова.  

Заради увеличаването цената на куриерската услуга и придобитите покрай COVID пандемията навици все повече хора предпочитат доставката на онлайн покупката до офис на куриер – над 40%. С разрастването броя на шкафчетата на куриерските фирми в търговските центрове, дори на пътя, клиентите са все по-склонни да избират този начин, тъй като той им дава голяма свобода за избор на локация и време за получаване на пратката, казва експертът. И коментира: „Хората сега работят не само онлайн, както преди, но и офлайн, и хибридно. При посещението на куриера може да не са на домашния си адрес, а няма как дори да посочат интервал от един час и да стоят и да чакат вкъщи.“.

COVID пандемията е засилила и тенденцията българските потребители да пазаруват преобладаващо от родни онлайн магазини – над 90% от купувачите, поради прекъснати вериги за доставки по онова време, но и заради събуждане на националистичното чувство. 32% купуват от европейски електронни магазини, а 18% от такива извън ЕС.

„Ако един онлайн магазин е подготвен за българския потребител, той е готов за европейския онлайн потребител, а в ЕС имаме 500 млн. онлайн купувачи с изградена култура на онлайн пазаруване. Това е една огромна възможност и за българските онлайн търговци“, посочи още Жанет Найденова в светлината на темата за защитата на потребителските права при електронната търговия и влиянието на конкуренцията между икономическите оператори в полза на клиентите и засилване на доверието им.

Тя съобщи, че за последните четири години обемът на пазара на електронната търговия в България е удвоен, а онлайн купувачите са приблизително 2,9 млн. Те представляват 53% от хората с достъп до интернет, които  от своя страна са около 83% от цялото население на страната, каза още тя.

По последни данни най-голям е процентът на онлайн купувачите от Югозападния район, следван от Североизточния. На трето място е Северозападният район. „Там няма много офлайн вериги и потребителите имат шанс да им бъде предоставен информиран избор за пазаруване онлайн. Ако имате бебе, няма откъде да му купите аксесоари, пеленки – това е един чудесен начин да спестите време, а цените са изключително конкурентни на този пазар.“

Електронната търговия дава огромен избор, гъвкавост при плащането и доставката, удобство и възможност за печелене на лично време на потребителите, внедрява много иновации и програми за лоялност, обобщи председателят на БЕА Жанет Найденова. 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.