Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. В е-търговията идва времето на модела „купи сега, плати по-късно“

Парите

В е-търговията идва времето на модела „купи сега, плати по-късно“

В е-търговията идва времето на модела купи сега, плати по-късно - Tribune.bg
Снимка:

Все повече хора ще взимат покупките си от шкафчетата на куриерските фирми

Онлайн клиентите все повече ще предпочитат модела „купи сега, плати по-късно“ и ще взимат пратките от шкафчетата на куриерските служби. Това сподели председателят на Българската Е-комерс Асоциация (БЕА) Жанет Найденова в новия епизод на подкаста „Ние, потребителите“.

Според нея новият модел „купи сега, плати по-късно“ ще продължи да набира скорост и ще скъсява дистанцията с традиционния за България метод „наложен платеж“, който за 3-4 години се е свил с приблизително 15%. Ще продължи възходът и на картовите разплащания. „Проучването ни през миналата година, което обхвана над 4,5 млн. пратки, сочи че около 60% от плащанията са с наложен платеж за сметка на ръст на тези с дебитни и кредитни карти, които при покупката на дигитални услуги пък са 100%“, посочи г-жа Найденова.  

Заради увеличаването цената на куриерската услуга и придобитите покрай COVID пандемията навици все повече хора предпочитат доставката на онлайн покупката до офис на куриер – над 40%. С разрастването броя на шкафчетата на куриерските фирми в търговските центрове, дори на пътя, клиентите са все по-склонни да избират този начин, тъй като той им дава голяма свобода за избор на локация и време за получаване на пратката, казва експертът. И коментира: „Хората сега работят не само онлайн, както преди, но и офлайн, и хибридно. При посещението на куриера може да не са на домашния си адрес, а няма как дори да посочат интервал от един час и да стоят и да чакат вкъщи.“.

COVID пандемията е засилила и тенденцията българските потребители да пазаруват преобладаващо от родни онлайн магазини – над 90% от купувачите, поради прекъснати вериги за доставки по онова време, но и заради събуждане на националистичното чувство. 32% купуват от европейски електронни магазини, а 18% от такива извън ЕС.

„Ако един онлайн магазин е подготвен за българския потребител, той е готов за европейския онлайн потребител, а в ЕС имаме 500 млн. онлайн купувачи с изградена култура на онлайн пазаруване. Това е една огромна възможност и за българските онлайн търговци“, посочи още Жанет Найденова в светлината на темата за защитата на потребителските права при електронната търговия и влиянието на конкуренцията между икономическите оператори в полза на клиентите и засилване на доверието им.

Тя съобщи, че за последните четири години обемът на пазара на електронната търговия в България е удвоен, а онлайн купувачите са приблизително 2,9 млн. Те представляват 53% от хората с достъп до интернет, които  от своя страна са около 83% от цялото население на страната, каза още тя.

По последни данни най-голям е процентът на онлайн купувачите от Югозападния район, следван от Североизточния. На трето място е Северозападният район. „Там няма много офлайн вериги и потребителите имат шанс да им бъде предоставен информиран избор за пазаруване онлайн. Ако имате бебе, няма откъде да му купите аксесоари, пеленки – това е един чудесен начин да спестите време, а цените са изключително конкурентни на този пазар.“

Електронната търговия дава огромен избор, гъвкавост при плащането и доставката, удобство и възможност за печелене на лично време на потребителите, внедрява много иновации и програми за лоялност, обобщи председателят на БЕА Жанет Найденова. 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети