Vivacom вдига цените на някои услуги
След като Yettel обяви, че повишава цените на месечната такса за мобилни услуги от 5 януари, ходът им последва и Vivacom. Телекомът извести клиентите си, че вдига тарифите за част от услугите си. Промените влизат в сила от 8 февруари и засягат както частни, така и бизнес потребители.
Поскъпването и за едните, и за другите е с 1 лев за фиксирани гласови и тв услуги и с 2 лв. за мобилни гласови услуги, мобилен и фиксиран интернет, както и за интернет услугите Mobix и 5G Home Net.
Промените ще бъдат отразени в издадените фактури на и след 8 февруари 2025 г. според отчетната дата.
Кои услуги не са засегнати от увеличението?
- Социални абонаментни планове и планове за хора с увреждания;
- Предплатени мобилни услуги;
- Фиксирани услуги по договори с придобитите от Vivacom оператори;
- Сателитни ТВ услуги;
- Всички текущи допълнителни пакети и услуги;
- Лизинговите вноски на устройства;
- Услуги по договори за обществени поръчки;
- Нови договори, подписани след 01 декември 2024 г.
Какво трябва да знаят клиентите?
- Срок за прекратяване на договора: До 7 февруари 2025 г. клиентите могат да прекратят договора си без допълнителни санкции.
- Връщане на оборудване: При прекратяване на договор за фиксирани услуги, оборудването трябва да бъде върнато в 30-дневен срок. В противен случай се начисляват неустойки.
- Задължения при прекратяване: При прекратяване на договора се дължат предоставените отстъпки за закупено устройство.
Vivacom не е обявил официалната причина за увеличението. От Yettel изтъкнаха подобряване на параметрите – като повече национални минути или вдигане на интернет скоростта. Регулаторите обаче побързаха да реагират тогава, като Комисията за регулиране на съобщенията обяви, че ще извърши серия от проверки на мрежите на телекомите, за да анализират качеството на предлаганите от тях услуги. Впоследствие докладът ще бъде предоставен на Комисията за защита на потребителите, която има правомощия да влияе на пазара, отбелязва economic.bg.
След новината за поскъпването на услуги на Vivacom потребителската платформа "Ние, потребителите" излезе с позиция.
"След предприетите действия от страна на Yettel България през декември 2024 г., днес втори телекомуникационен оператор стартира кампания по информиране на клиентите си за увеличаване на месечния абонамент за услугите си. Още през декември онлайн платформата „Ние, потребителите“ изрази становище, че „автоматичното добавяне на двоен обем мобилни данни, повече национални минути и/или по-висока скорост на интернет към действащи договори по инициатива на мобилния оператор и представянето му като „подобряване на абонаментния им план“, ведно с информирането за повишаване на цената, следва да се разгледа като хипотеза на нелоялна агресивна търговска практика – предоставяне на непоискана от потребителя услуга“ и че това е казус от потребителското право", коментираха от организацията.
От потребителското сдружение информират, че има съдебна практика, която е в полза на потребителите. От там препоръчват на крайните потребители да се запознаят и възползват от нея, включително в частта за претенцията относно дължими суми в размер разликата между стандартната цена на получено крайно устройство (без отстъпка) и преференциалната цена, за да защитят правата си, а при необходимост да се обърнат към адвокат.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/vivacom-vdiga-tsenite-na-nyako/