Заявяваме по електронен път удостоверенията за тежест на имот
Фиксират таксата за документа на 5 лева
Удостоверенията за тежест върху имот, който купуваме, препис от акт и редица други документи ще могат да се заявяват и получават и по електронен път, предвижда промяна на правилник, пуснат за обществено обсъждане от правосъдното министерство. Ведомството предлага пълна електронизация на Службите по вписвания.
До електронните услуги ще има достъп, ако заявителят се е регистрирал в Единния портал за достъп до електронни административни услуги и ако притежава електронен подпис или цифров сертификат, издаден от Агенцията по вписванията, чрез който се идентифицира.
На хартиен носител ще остават книгите по вписванията, книга „Откази“ и входящият регистър, който се води като електронен, но се приключва по дни на хартиен носител с подписа на съдията по вписванията.
Предлага се още справки да могат да се правят и по регистрите, а не само по партидните книги.
Агенцията по вписванията определя единна фиксирана тарифа от 5 лв. за поискано по електронен път удостоверяване верността на преписи и извлечения от документи и книжа, съхранявани в Службата по вписванията. За предоставяне на копие на документ чрез отдалечен достъп до информационната система таксата ще е 2,50 лв. Досега тези такси бяха най-различни и в зависимост от вида на документа, можеха да излязат и по-скъпо.
С измененията се прецизират и официалните документи, които се издават от Агенцията по геодезия, картография и кадастър и които се прилагат към подлежащия на вписване акт, в случаите, когато недвижимият имот се намира в район с одобрена кадастрална карта.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/zayavyavame-po-elektronen-pat-udostovereniyata-za-tezhest-na-imot/
Коментари (0)
Добави коментар