Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Желязков: Променяме субсидирането на линиите, за да няма места без транспорт

Парите

Желязков: Променяме субсидирането на линиите, за да няма места без транспорт

Желязков: Променяме субсидирането на линиите, за да няма места без транспорт - Tribune.bg
Снимка:

Тази година за автобусни линии на малки населени места са дадени 4 млн. лв. повече

Отдалечените населени места няма да останат без транспорт. Ще има промени в начина на субсидиране на линиите. Това заяви транспортният министър Росен Желязков в ефира на bTV.

"Всяка година държавата отделя не малък ресурс за субсидия, която трябва да допълни нерентабилността на тези превози. Компенсацията служи за допълване на безплатните или на намалените превозни документи. Всяка година държавата отпуска и компенсация и субсидия“, уточни министърът на транспорта.Той подчерта, че тази година за дотиране на автобусни линии, обслужващи малки населени места, са дадени 4 млн. лв. повече.

Проблемът е, че тези средства се насочват към кметовете и голяма част от сумите остават в градовете за линии, за които дори не е направен анализ, посочи Желязков. По думите ще се търси смяна на модела. Една от мерките е да се въведат автомобили, вместо бусове.

На 7 февруари министър-председателят Бойко Борисов разпореди на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията да извърши проверка как се отпускат субсидии за превоз на пътници по нерентабилни автобусни линии в слабо населени планински и гранични райони в страната. Тогава стана известно, че 128 линии в страната в момента не функционират, въпреки че държавата покрива 50% от загубите на транспортните фирми, а едно от обясненията е нелоялната конкуренция на превозвачи от сивия сектор.

„Това е темата, за която с финансовият министър, по поръчение на премиера, се видяхме с превозвачите и то с всички превозвачи, независимо от силната конкурентна среда“, обясни министър Желязков.

„На срещата при премиера те казаха – Ние, когато се обърнем към Вас, биваме чути“, подчерта транспортният министър.

„Това явно помага! В четвъртък имам среща със Сдружението на общините по темата, следобеда продължаваме с превозвачите. Първо ще променим модела, второ ще помислим дали може за тези превози да се използват не автобуси, а леки автомобили, т.е. разходите и така нареченият нетен финансов ефект да бъде намален. Малките населени места няма да останат без транспорт. Ще се намери по-справедливото решение. Заедно с превозвачите казахме така – 2019 година ние ще намерим решението, което ще бъде устойчиво от 2020 г. А превозвачите гарантират, че ще изпълнят своите ангажименти“, категоричен е Росен Желязков.

"Изключително съжалявам за инцидента на АМ "Струма". Самата инфраструктура благоприятства намаляването на пътно транспортните произшествия. Представете си, ако не беше магистрала, а двупосочен път, какво щеше да стане", обясни Желязков. "Инженерното съоръжение не е причина за инцидента. Ще се изследва дали сигналната техника е трябвало да функционира или не. Според последните изследвания над 95 % от причините за инцидентите в света, свързани с пътната безопасност, се дължат на човешки грешки. Тук въпросът е дали имаме 5 %, които са извън волята на хората или е човешка грешка - може да е на участник в инцидента, може да е извън участниците”, сподели още той.

По текста работи: Андреа Драганова


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.