Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Новаков: ЕК трябва да побърза и да каже ще допусне ли празни камиони да кръстосват Европа и да замърсяват въздуха

Политика

Новаков: ЕК трябва да побърза и да каже ще допусне ли празни камиони да кръстосват Европа и да замърсяват въздуха

Новаков: ЕК трябва да побърза и да каже ще допусне ли празни камиони да кръстосват Европа и да замърсяват въздуха - Tribune.bg
Снимка:

България защитава позицията, че приетите разпоредби в Пакет Мобилност I нарушават основния принцип за свободно движение на хора и стоки в ЕС

Европейската комисия трябва да побърза и да се произнесе дали ще остави в сила спорните разпоредби в Пакет Мобилност I, заради които товарните камиони са длъжни да се връщат у дома на всеки осем седмици. За това призова евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков в писмо до европейския комисар по транспорта Адина Вълян и вицепрезидента на Европейската комисия, отговарящ за Зелената сделка, Франс Тимерманс.

Всички български представители в Транспортната комисия на Европейския парламент (ЕП), включително депутати от различни политически сили, са единодушни за националния интерес по този регламент. България защитава позицията, че приетите разпоредби са в противоречие със Зелената сделка и че те нарушават основния принцип за свободно движение на хора и стоки в ЕС. Регламентът се оспорва от девет страни-членки с аргумента, че блокира конкуренцията в транспортния сектор. Писмото до Европейската комисия, инициирано от българския евродепутат, е подкрепено от 67 евродепутати от девет държави-членки.

През месец февруари, повече от половин година след окончателното приемане на Пакет Мобилност I, Еврокомисията обяви резултатите от проучване за ефектa върху околната среда от прилагането му. Изследването доказа, че задължителното връщане на превозното средство на всеки 8 седмици е вредно за климата и ще предизвика 1,9 млн. допълнителни пътувания и увеличение с 2,9 млн. тона емисии на CO2 през 2023 г. То потвърди и тезата, залегнала в основата на позицията на държавите-противници на регламента, че Пакет Мобилност I ще влоши пазара, ще доведе до задръствания по границите извън Шенген и ще удвои сегашното време на изчакване.

„Тук става дума за две неща - защита на националния интерес и правата на българските шофьори и превозвачи, но и последователност в прилагането на европейските политики като цяло. Не може да се борим за намаляване на въглеродните емисии и в същото време да допускаме празни камиони да обикалят континента и да замърсяват въздуха. Ред е на Европейската комисия да предложи работещо решение по този въпрос“, коментира Новаков.

Андрей Новаков е евродепутат от 2014 година, когато става най-младият член на Европейския парламент (2014-2019) и един от най-младите в историята на институцията. Понастоящем той е координатор в Комисията по регионално развитие на ЕП и участва в още три парламентарни комисии - Кoмисията по бюджети (BUDG), Комисията по транспорт и туризъм (TRAN) и Комисията по бюджетен контрол (CONT).


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.