Близо 89 млн. лв. са осигурени за ремонта на АМ „Тракия“ край Стара Загора
АПИ работи по задание за удвояване на габарита на обходния път на гр. Враца
Агенция „Пътна инфраструктура“/АПИ/ ще започне ремонта на 52-километров участък от автомагистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора в платното в посока Бургас след 15 септември 2020 г., за да не се затруднява интензивният автомобилен трафик през летния сезон, обяви на парламентарен контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
Ремонтните дейности ще бъдат изпълнени без да се спира движението, уточниха от регионалното министерство.
Индикативната стойност на ремонта на разширения участък от 52 км ще бъде около 89 млн. лв., като 70 млн. лв. са за пътната част. 15 млн. лв. ще са за подмяна на ограничителните системи в участъка на средна разделителна ивица и банкет и 4 млн. за монтиране на пътни знаци в двете платна и полагане на хоризонтална маркировка.
„Средствата са осигурени“, потвърди министър Аврамова.
По думите й по време на ремонтно-възстановителните дейности ще бъде въведена нова организация на движението, за да бъдат спазени всички нормативни изисквания. Първо ще се ремонтира дясното платно и след като се постигне желания комфорт, ще се ремонтира и лявото платно на участъка от АМ „Тракия“.
АПИ работи и по съставяне на задание за удвояване на габарита на обходния път на гр. Враца, за да поеме автомобилния поток след разширяването на пътя Видин-Ботевград. Ще бъде изградено второ платно с две ленти за движение и ще се реконструира съществуващия двулентов път. Министър Аврамова отново заяви, че пътят Видин – Ботевград, част от който е обходният път на град Враца, е приоритетен инфраструктурен проект с национално и трансевропейско значение, тъй като ще осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“, както и с държавите по протежението на европейския коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“.
Относно финансовото състояние на „Водоснабдяване и канализация – Сливен“ ООД министър Петя Аврамова съобщи, че към момента действително съществуват затруднения, които имат обективен характер и са натрупани с годините проблеми - амортизирани водоснабдителни системи, свързаните с това високи загуби на вода, ниска степен на събираемост на вземанията и сезонните проблеми с качеството на питейната вода. От страна МРРБ се предприемат редица мерки за стабилизиране на състоянието на оператора.
Регионалният министър потвърди, че е в ход процедурата по преминаване на държавното участие от ВиК операторите към системата на МРРБ, включително и на „Водоснабдяване и канализация – Сливен“ ООД, в управление на „Български ВиК Холдинг“ ЕАД, което ще помогне за решаването на текущите финансови проблеми на дружеството, неговото оздравяване и възможност за ефективно функциониране, експлоатация и поддръжка на предоставената му публична В и К инфраструктура.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/blizo-89-mln-lv-sa-osigureni-za-remonta-na-am-trakiya-kray-stara-zagora/
Коментари (0)
Добави коментар